// یکشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳

اکثر فروش الدن رینگ در آمریکا روی پلی استیشن بوده است

گروه تحلیلگر NPD اعلام کرد که اکثر فروش بازی Elden Ring استودیو ژاپنی فرام‌سافتور در آمریکا روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بوده است.

اسفند ماه بود که بازی Elden Ring روانه بازار شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را کسب کند. همچنین تا انتهای ماه مارس این بازی بیش از ۱۳ میلیون نسخه فروش داشت و به‌نظر می‌رسد که تابه‌امروز، به آمار و ارقام بهتری هم دست پیدا کرده است.

دراین‌میان سوالی که همیشه ذهن بعضی از مخاطب‌ها را درگیر خود می‌کند این است که عملکرد بازی مورد علاقه‌شان از نظر فروش روی کدام پلتفرم بهتر بود. مت پیسکاتلا، تحلیلگر NPD، به‌تازگی اعلام کرد که فروش بازی الدن رینگ در آمریکا بیشتر روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بوده است. در ادامه مشخص شد که میزان فروش این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن و پلتفرم PC اختلاف زیادی نداشته است.

با وجود کمبود کنسول نسل نهمی سونی در بازار، پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول آوریل ۲۰۲۲ در بریتانیا و پرفروش‌ترین کنسول از نظر درآمد دلاری طی ماه آوریل سال ۲۰۲۲ در آمریکا شد. فروش PS5 تا ۱۱ فروردین امسال به بیشتر از ۱۹.۳ میلیون کنسول رسید. تازه برتری پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان از نظر فروش تعداد کنسول را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مواردی دانست که سبب شدند فروش بازی Elden Ring در آمریکا روی پلتفرم‌های پلی استیشن بیشتر از ایکس باکس و کامپیوتر باشد.

ازطرفی باید به یاد داشت که همکاری‌‌های قبلی و مفصل استودیو FromSoftware با سونی منجر به تولید بازی Demon's Souls، بلادبورن و بازی Déraciné شد. پس طبیعی است که تعداد قابل توجهی از گیمرهای پلی استیشن به خوبی این تیم ژاپنی و آثار آن را بشناسند.

نظر شما کاربرهای زومجی درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ الدن رینگ را روی کدام پلتفرم تجربه کرده‌اید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده