نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸

نمایش پیشرفت‌های گرافیکی ریمیک Dead Space

شرکت الکترونیک آرتز در پخش زنده‌ی اخیر به‌سراغ نمایش پیشرفت‌های گرافیکی بازی Dead Space Remake رفت.

در میان اخبار بازی مطلع شدیم که الکترونیک آرتز پیشرفت‌های گرافیکی ریمیک Dead Space را در پخش زنده‌ی اخیر به نمایش گذاشته است. استودیو موتیو، سازنده‌ی بازی بازی Dead Space Remake تمرکز خود را روی نمایش بهبودهای بصری نسخه‌ی بازسازی ازجمله مدل شخصیت‌ها، طراحی عمیق‌تر محیط‌ها و جلوه‌های ویژه گذاشته بود. با اینکه این لایواستریم هیچ یک از بخش‌های نهایی بازی را نشان نداد، اما استودیو Motive قول نمایش بخش‌هایی از نسخه‌ی نهایی در آینده‌ی نزدیک را به طرفدارها داد.

دانلود از آپارات

استودیو موتیو پخش زنده‌ی اخیر ریمیک دد اسپیس را با نمایش یک صحنه‌ی مشابه از بازی اصلی و نسخه‌ی ریمیک آغاز کرد تا بهبود جزئیات بصری و نور را نشان دهد. این تصویر به‌وضوح نشان می‌دهد که تیم سازنده از تکنیک‌های مدرن برای تأثیرگذاری بر حال‌وهوای بازی استفاده می‌کند. در نسخه‌ی اصلی با یک صحنه‌ی نسبتا پرنور و فضای داخلی نه‌چندان جالب مواجه بودیم که در نسخه‌ی ریمیک جای خود را به یک فضای تیره‌تر با نوری پراکنده داده است که از چراغ‌های سرد صنعتی می‌آید. شما می‌توانید این تصاویر را در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید.

شخصیت اصلی بازی Dead Space در مقابل یک پنجره در نسخه اصلی Dead Space

محیط تیره‌ی نسخه‌ی ریمیک بازی Dead Space

استودیو Motive در بخش دیگری تأکید کرد که در سیستم روشنایی تازه ریمیک دد اسپیس، میزان شکست نور بسته به نوع سطوح در تماس متفاوت خواهد بود. به بیان دیگر، فلز خام و فلز رنگ‌شده نور را به اشکال متفاوتی پخش می‌کنند. فارغ از این موارد، تیم توسعه‌دهنده در جریان پخش زنده‌ی اخیر نشان داد که چگونه جلوه‌های بصری تحت تأثیر شرایط محیطی قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال در داخل سفینه جرقه‌ها روی سر کاراکتر اصلی فرود می‌آیند، اما همین جرقه‌ها هنگام فعال بودن جاذبه‌ی صفر در مکان‌هایی نظیر خارج سفینه به اطراف پراکنده می‌شوند.

موتیو نشان داد که چگونه مدل‌های شخصیت در بازی اصلی را برای Dead Space Remake بازسازی کرده است. این توسعه‌دهنده اشاره کرد که تاکنون تنها یک رنگ پوست از دشمن به نمایش گذاشته شده است. سفینه‌ای که بازیکن به کاوش در آن می‌پردازد متشکل از خدمه‌ای از سراسر کهکشان است و درنتیجه نسخه‌ی نهایی شامل موجوداتی با رنگ پوست مختلف خواهد شد. آن‌ها در پخش زنده‌ی قبلی نگاهی به تغییرات سیستم قطع عضو کلاسیک و طراحی چندلایه‌ی نکرومورف‌ها داشتند و جزئیات جدیدی از آن را با طرفدارها به اشتراک گذاشتند.

بازی Dead Space Remake که در رویداد EA Play Live سال ۲۰۲۱ معرفی شد، یک بازسازی کامل از نسخه‌ی اول مجموعه است که با موتور بازی‌سازی Frostbite توسعه می‌یابد. این بازی درکنار جلوه‌های بصری بهبودیافته و پشتیبانی از صدای سه بُعدی، از حافظه‌های SSD کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 برای حذف صفحات لودینگ استفاده می‌کند. هر سلاح بازی Dead Space Remake تأثیر متفاوتی روی یک نکرومورف دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کندن بافت‌های بدن این موجودات اشاره کرد.

آیزاک کلارک در بازسازی دد اسپیس

استودیو Motive می‌گوید که به قرارگیری گزینه‌های Accessibility در ریمیک بازی Dead Space توجه می‌کند تا گیمرهای بیشتری بتوانند از تجربه‌ی آن لذت ببرند. تیم سازنده ارتباط خود را با طرفدارهای دد اسپیس را حفظ می‌کند تا یک بازسازی وفادارانه از این بازی علمی-تخیلی را ارائه دهد. بازی Dead Space Remake در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۷ بهمن ۱۴۰۱) در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده