نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲

رئیس نینتندو: نمی‌توان پایانی بر کمبود جهانی تراشه های نیم‌رسانا متصور شد

کمبود جهانی تراشه‌های نیمه هادی عرضه‌ی کنسول‌ها در چند سال اخیر را با محدودیت مواجه کرده است و نینتندو انتظار دارد که این وضع تا مدت‌ها ادامه یابد.

کمبود تراشه‌های نیم‌رسانا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه فروش سخت‌افزار در صنعت بازی و حتی سایر صنایع طی چند سال اخیر دانست. نتایج مالی اخیر شرکت‌های سازنده‌ی کنسول بازی نیز این حقیقت را نشان می‌دهد. سونی توانست ۱۱.۵ میلیون پلی استیشن 5 را از آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند و در مدت مشابه حدود ۲۳ میلیون کنسول نینتندو سوییچ به فروش رسید که کاهش ۲۰ درصدی نسبت‌به سال مالی قبلی را نشان می‌دهد.

متأسفانه به‌نظر نمی‌رسد که کمبود تراشه‌های نیمه رسانا به این زودی‌ها به پایان برسد. به نقل از رسانه‌ی وال استریت ژورنال، شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر شرکت به‌وضوح بیان کرد: «در این مقطع زمانی نمی‌توان پایانی بر کمبود جهانی تراشه‌های نیمه هادی متصور شد». اخیرا پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل با تاکید روی همین نکته گفت که آن‌ها انتظار دارند کمبود جهانی تراشه تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

همان‌طور که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد، کمبود تراشه‌های نیمه هادی اخیرا به‌دلیل قرنطینه‌های اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا در شانگهای تشدید شده است. فارغ از این، حمله‌ی روسیه به اوکراین و درگیری‌های بعدی بر خطوط تولید و میزان عرضه تأثیر گذاشته است. شرکت Nintendo اعلام کرد که انتظار دارد تا در سال مالی جاری (از آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳) ۲۱ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ را در سراسر جهان روانه‌ی بازار کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده