// پنجشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۸

برگزاری فشرده‌تر سامر گیم فست ۲۰۲۲ نسبت به دو سال قبل

با اینکه تریلرها و اخبار بازی در ماه برگزاری سامر گیم فست ۲۰۲۲ طی چند هفته به‌دست مخاطب‌ها می‌رسند، برنامه‌های اصلی طی چهار روز تقدیم گیمرها می‌شوند.

سامر گیم فست در سال ۲۰۲۰ کلید خورد در اولین دوره‌ی برگزاری خود طی چند ماه و با رویدادهای مختلف و جداگانه برگزار شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی، جف کیلی توانست هویت Summer Game Fest را بهتر از قبل تعریف کند. به همین خاطر سامر گیم فست ۲۰۲۱ به‌جای چند ماه فقط در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار شد. SGF 2021 برای شروع کار، یک کنفرانس مخصوص به خود را داشت که نمایش‌هایی از جمله تریلر مورد انتظار بازی Elden Ring را تحویل بازیکن‌ها داد. حالا براساس جدیدترین اخبار بازی می‌دانیم که سامر گیم فست ۲۰۲۲ فشرده‌تر و متمرکزتر از هر دو دوره‌ی قبلی این رویداد برگزار خواهد شد.

Summer Game Fest 2022 در اصل ماه ژوئن را به‌عنوان بازه‌ی زمانی کلی برگزاری خود می‌شناسد و یک کنفرانس ویژه را از ساعت ۲۲:۳۰ روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) تقدیم بازیکن‌ها خواهد کرد. ولی فرق کلی سامر گیم فست ۲۰۲۲ با سامر گیم فست ۲۰۲۱ این است که بازه‌ی زمانی چهار روزه‌ی ۹ تا ۱۲ ژوئن (۱۹ تا ۲۲ خرداد) را به‌عنوان نقطه‌ی تمرکز خود می‌شناسد.

سامر گیم فست ۲۰۲۲ جف کیلی

جف کیلی می‌گوید که امسال تعداد شرکت‌هایی که کنفرانس خود را برگزار می‌کنند، کاهش یافته است. زیرا آن‌ها می‌خواهند بخشی از رویدادهای شرکت‌های صاحب پلتفرم باشند

در حقیقت با اینکه سامر گیم فست ۲۰۲۲ به این چهار روز محدود نشده است، اما تعداد قابل توجهی از اخبار بازی و تریلرها طی همین بازه‌ی زمانی منتشر می‌شوند. کیلی هیچ‌وقت رویداد را محدودشده به کنفرانس اختصاصی آن نمی‌داند. شرکت‌های مختلف در ماه ژوئن به پخش کنفرانس‌های خود می‌پردازند و مستقیم یا غیرمستقیم تبدیل به بخشی از سامر گیم فست می‌شوند. برای نمونه سال قبل دیدیم که دیوالور دیجیتال به‌صورت رسمی کنفرانس خود را بخشی از Summer Game Fest به شمار آورد.

کیلی می‌گوید علاقه‌ی هر شرکت به جلب توجه همگان در یک روز خاص باعث می‌شود که به مراتب کمتر از سال‌های دور شاهد برگزاری تمام کنفرانس‌های مهم در دو یا سه روز باشیم. او همچنین اعلام کرد که امسال تعداد شرکت‌هایی که رویداد خود را برگزار می‌کنند، کاهش یافته است. زیرا آن‌ها می‌خواهند بخشی از کنفرانس‌های شرکت‌های صاحب پلتفرم باشند.

جالب این‌جا است که ما فعلا فقط از برگزاری رویداد توسط مایکروسافت در ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه، ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) خبر داریم. پس باید پرسید که آیا کیلی با این حرف خود به برگزاری کنفرانس توسط نینتندو، سونی یا هر دو آن‌ها در هفته‌های آتی اشاره می‌کند؟

کنسول های Nintendo Switch پلی اسیتشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

جف کیلی می‌گوید که افزایش زیاد توجه ناشرهای بزرگ به بازی‌های لایو سرویس سبب می‌شود که رویدادهای مختلف کمتر از قبل شامل رونمایی از بلاک‌باسترهای جدید باشند. به عقیده‌ی او در این دوران، بسیاری از آثار متفاوت و تازه از سوی بازی‌سازهای مستقل یا نهایتا استودیوهای تحت پشتیبانی می‌آیند؛ نه تیم‌های اصلی خیلی از ناشرهای بزرگ. او در آخر تاکید کرد که می‌خواهد سامر گیم فست ۲۰۲۲ فقط به استودیوهای بازی‌سازی غربی توجه نکند و نگاهی درست به بخش‌های مختلف صنعت بازی‌سازی در کشورهای گوناگون داشته باشد.

سامر گیم فست ۲۰۲۲ و گیم اواردز ۲۰۲۲ با همکاری شرکت IMAX در چند سالن سینما آی‌مکس کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به‌صورت زنده پخش خواهند شد. همچنین احتمالا بازیکن‌ها به مناسب برگزاری سامر گیم فست می‌توانند از خانه به چند دمو ویژه دسترسی داشته باشند و آن‌ها را تجربه کنند. Summer Game Fest، کنفرانس شب افتتاحیه Gamescom و صد البته The Game Awards سه رویداد ویدیوگیمی شناخته‌شده‌ی جف کیلی در هر سال هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده