// سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴

عبور فروش پلی استیشن 5 سونی از ۱۹.۳ میلیون کنسول

فروش PS5 از ۱۹.۳ میلیون کنسول فراتر رفت و شرکت سونی می‌خواهد در سال مالی جاری، ۱۸ میلیون پلی استیشن 5 دیگر را هم بفروشد.

شرکت Sony در جلسه‌ی مالی جدید خود تایید کرد که فروش پلی استیشن 5 از زمان عرضه تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی/۱۱ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی) به ۱۹.۳ میلیون کنسول رسید. در این بین فروش PS4 از روز عرضه تا تاریخ مشخص‌شده به ۱۱۷.۲ میلیون کنسول رسیده است.

شرکت سونی همچنان می‌خواهد سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی اختصاصی پلی استیشن را افزایش دهد

پیش‌بینی رسمی شرکت می‌گوید که سونی در سال مالی ۲۰۲۲ (از ۱ آوریل ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳) موفق به فروش ۱۸ میلیون کنسول PS5 خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، مجموع فروش پلی استیشن 5 تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) به ۳۷.۳ میلیون کنسول می‌رسد. پلی استیشن تاکید کرد که میزان سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی اختصاصی خود را به‌شدت افزایش داده است و این سرمایه‌گذاری را در ماه‌های آتی بیشتر هم خواهد کرد. در نتیجه میزان درآمد بازی‌های انحصاری فرست-پارتی (ساخته‌شده توسط استودیوهای اختصاصی سونی) افزایش پیدا کرده است. سونی توانست طی ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۴.۵ میلیون بازی فرست-پارتی را به فروش برساند.

سونی انتظار دارد که خرید بانجی را بین ۱ اکتبر ۲۰۲۲ ( ۹ مهر ۱۴۰۱) تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ دی ۱۴۰۱) کامل کند. این شرکت اعلام کرد که بودجه‌ی در نظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک را به شکلی قابل‌توجه افزایش داده است. کرانچی‌رول، استودیو Haven و شرکت Bungie تنها برخی از خریدهای Sony طی چندین و چند ماه اخیر بوده‌اند.

جیم رایان درکنار نمادهای پلی استیشن سونی

(جیم رایان، مدیرعامل و رئیس Sony Interactive Entertainment)

جف گراب از رسانه VentureBeat در واکنش به گزارش مالی جدید شرکت Sony نوشت: «تجارت پلی استیشن اکنون بیشتر از هر بازه‌ی زمانی در تاریخ فعالیت سونی، همواره سودآور است». در همین حین می‌دانیم که پلی استیشن نتورک حدود ۱۰۶ میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد و ۴۷.۴ میلیون اکانت مشترک پلی استیشن پلاس هستند. در مجموع طی سه ماه آغازین سال ۲۰۲۲ میلادی، ۷۰.۵ میلیون بازی برای کنسول‌های پلی استیشن فروخته شدند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده