نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶

احتمال ساخت تراشه کنسول‌ های جدید سونی و مایکروسافت توسط AMD

AMD از استخدام یک مهندس تأیید مدار مجتمع SoC برای ساخت یک تراشه‌ی نسل جدید در تیم توسعه‌دهندگان SoC کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس خبر داد.

آگهی شغلی جدیدی که در وبسایت لینکدین منتشر شده، نشان می‌دهد که AMD درحال استخدام نیروی جدید در تیم توسعه‌دهندگان سخت‌افزار کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن است. در متن این پست نوشته شده: «تیم سازندگان تراشه‌های Xbox و PlayStation و همچنین جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی خانواده RDNA، درحال استخدام نیروی جدید برای پروژه توسعه‌ی تراشه‌های نسل بعد در منطقه مارکام، انتاریو کانادا است.»

«ما در حال حاضر به‌دنبال یک مهندس تأیید مدار مجتمع سیستم-روی-چیپ (SoC) هستیم تا به‌عنوان عضوی از تیم توسعه‌دهندگان نسل بعدی تراشه‌های پیچیده‌ی SOC، به ما بپیوندد. کاندیدای موفق این شغل، نقش مهمی در تأیید تراشه‌های تولیدی شرکت داشته و با انجام وظایف محوله، جوانب مختلف قدرت و عملکرد تراشه‌های SOC را در محیط شبیه‌ساز سخت‌افزاری مورد ارزیابی قرار می‌دهد.»

سیستم-روی-یک-چیپ یا SoC درواقع یک مدار مجتمع یا IC است که قطعات یک کامپیوتر کامل یا یک سیستم الکتریکی را در یک تراشه جای می‌دهد. SoC می‌تواند شامل واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU)، حافظه، کنترلرهای ورودی و خروجی مانند USB، مدار کنترل کننده توان، شبکه‌های بی‌سیم مانند Wi-Fi، بلوتوث و غیره باشد.

تراشه SoC پلی استیشن 5

احتمالاً این آگهی مربوط‌به تیم توسعه‌دهندگان سخت‌افزار کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت است که قاعدتاً برای مدت زیادی چیزی از آن نخواهیم دانست. بااین‌حال، شایعاتی از احتمال ساخت کنسول PS5 Pro توسط سونی به گوش می‌رسد و می‌توان این خبر را با این شایعات در ارتباط دانست. براساس شایعاتی که هنوز تأیید یا تکذیب نشده، کنسول PS5 Pro از نظر عملکرد، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه اورجینال داشته و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.

معمولاً سونی قبل از معرفی نسخه‌ جدید کنسول‌های خود، یک فرصت حدوداً ۳ ساله را برای نسخه اصلی آن‌ در نظر می‌گیرد. این حرکت از نظر اقتصادی به نفع این شرکت است چراکه در صورت عرضه زودهنگام نسخه‌های جدید، اولاً خریداران نسخه‌ی استاندارد این کنسول‌ها از منسوخ شدن زودهنگام آن عصبانی و ناراضی خواهند شد، دوماً اکثر علاقه‌مندان ترجیح می‌دهند تا به‌جای خرید نسخه‌ی استاندارد، منتظر نسخه بهتر و قوی‌تر بمانند.

البته ممکن است این رویکرد برای افرادی که با سابقه‌ی کنسول‌های پلی استیشن آشنایی ندارند کمی عجیب به‌نظر برسد، به‌ویژه در شرایطی که این روزها تقریباً اکثر شرکت‌ها سال به سال اقدام به به‌روزرسانی دستگاه‌های خود می‌کنند و باوجود تغییرات بسیار کمی که در آن‌ها ایجاد می‌شود، رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی معمولاً این تغییرات را بولد می‌کنند.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده