نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱

اضافه شدن Ocarina of Time از مجموعه‌‌ زلدا به تالار مشاهیر بازی‌ های ویدیویی

بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time و چند بازی دیگر به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه می‌شوند.

فهرست بازی‌های جدید راه‌یافته به فهرست تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی منتشر شده است و شاهد اضافه شدن بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Ocarina of Time به این فهرست هستیم. این موزه هرساله‌ از سال ۲۰۱۵ و با کوشش مؤسسه The Strong که در شهر راچستر ایالت نیویورک واقع است، در اوایل ماه می انتخاب‌های نهایی را از بین نامزدهای معرفی شده انتخاب می‌کند.

علاوه‌بر Ocarina of Time، بازی استراتژیک Sid Meier’s Civilization و دو بازی آرکید Ms. Pac-Man و Dance Dance Revolution سه اثر دیگری هستند که از امروز به بازی‌های حاضر در این تالار اضافه می‌‌شوند. پیش از این Ocarina of Time در هیچ یک از سال‌های گذشته، نامزد ورود به این تالار نشده بود و این دومین بازی پس از نسخه اول این مجموعه است که به این فهرست اضافه می‌شود.

بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed ،Candy Crush Saga ،Minesweeper ،NBA Jam ،PaRappa the Rapper ،Rogue ،Words with Friends و نسخه اول مجموعه رزیدنت ایول از دیگر نامزدهای سال ۲۰۲۲ برای ورود به این فهرست هستند. بازی‌های Civilization، رزیدنت ایول، کندی کراش ساگا و NBA Jam آثاری هستند که به‌ترتیب از سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در میان نامزدهای نهایی این فهرست حضور داشتند اما موفق به راهیابی به این تالار نشده بودند.

پوستر بازی Zelda: Ocarina of Time

براساس قوانین مؤسسه The Strong، هر بازی کامپیوتری که ویژگی‌های کلیدی و جامعی مانند شناخته‌شده بودن، ماندگاری، تاثیر و نفوذ قابل‌توجه و دسترسی جغرافیایی بین‌المللی را داشته باشد می‌تواند به این فهرست که در حال حاضر از ۳۲ بازی تأثیرگذار و ماندگار تاریخ بازی‌های ویدیویی تشکیل شده است راه پیدا کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به تاریخچه مجموعه بازی افسانه زلدا در زومجی نگاهی بیندازید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده