نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸

شکایت صندوق بازنشستگان نیویورک از اکتیویژن بلیزارد

سهام‌دارها و اعضای صندوق بازنشستگی شهر نیویورک می‌گویند که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در فروش شرکت به مایکروسافت عجله کرد تا از افشای رسوایی‌ها جلوگیری کند.

براساس گزارش رسانه Axios، سیستم صندوق‌های بازنشستگی شهر نیویورک، به‌دلیل فروش برنامه‌ریزی‌شده‌ی اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت، رسما علیه این شرکت شکایت کرده است. این خبرگزاری اعلام کرد که این شکایت هفته گذشته در دادگاه عالی Delaware به ثبت رسید و بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد را به تعجیل در روند فروش شرکت و آسیب رساندن به ارزش سهام آن متهم می‌کند. ظاهرا فروش سریع اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت، اقدام کوتیک به منظور جلوگیری از افشای رسوایی مدیران شرکت در پی شکایات متعدد تبعیض جنسیتی و اذیت و آزار در محیط کار بوده است.

این شکایت به‌دنبال دسترسی به شماری از اسنادی به ثبت رسیده است که پنج خریدار بالقوه دیگر اکتیویژن بلیزارد را در پرونده خرید و ادغام این شرکت فاش می‌کند. در متن این دادخواست نوشته شد: «باتوجه به مسئولیت شخصی و قانونی کوتیک در قبال معضلات محیط کار اکتیویژن، هیئت مدیره باید به این نتیجه می‌رسید که او صلاحیت لازم برای مذاکره در مورد فروش شرکت را ندارد».

سخنگوی شرکت اکتیویژن بلیزارد در ارتباط با رسانه GamesIndustry گفت: «ما با ادعای مطرح‌شده در این شکایت مخالفیم و مشتاقانه منتظر ارائه دلایل خود به دادگاه هستیم».

لوگوی ایکس باکس روی Activision Blizzard

شرکت Activision Blizzard هنوز درگیر پرونده شکایت دپارتمان مشاغل و مسکن منصفانه کالیفرنیا، سرمایه‌گذارها و خانواده یکی از کارمندان مورد اذیت و آزار قرارگرفته است. از طرفی اکنون SEC درحال بررسی افشای اطلاعات این شرکت در رابطه با پرونده فدرال شاکی‌های تبعیض جنسیتی در ساختار این شرکت است.

از زمان به جریان افتادن پرونده‌ی حقوقی دادگاه کالیفرنیا در سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر تهدید به قتل دستیار بابی کوتیک منتشر شده است. ظاهرا کوتیک توصیه تیم منابع انسانی برای اخراج کارمند متهم به آزار و اذیت اخلاقی را نادیده گرفته است؛ شخصی که نامزد سابق او برای وی قرار منع تعقیب صادر کرد. سه نفر از شرکای بابی کوتیک نیز بعد از خرید ۱۰۸ میلیون دلار از سهام اکتیویژن بلیزارد در روزهای منتهی به اعلام خبر خرید این شرکت توسط مایکروسافت، به زد و بند و توطئه در امور داخلی این شرکت متهم شدند.

بابی کوتیک مدیرعامل Activision Blizzard

اکتیویژن بلیزارد هفته گذشته از سهام‌دارهای خود درخواست کرد که پیشنهاد صندوق بازنشستگی ایالت نیویورک برای انتشار گزارش سالانه پرونده‌های اذیت و آزار و تبعیض در مسائل داخلی این شرکت را رد کنند. اکتیویژن در این درخواست ادعا کرد: «به‌جای هدایت انرژی و منابع شرکت به سمت ایجاد یک مسئله‌ی دیگر، بهتر است روند پاسخگویی مستقیم به نگرانی‌های کارکنان ادامه پیدا کند».

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده