نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

اطلاعات تازه از بازی جدید تهیه‌‌کننده سابق GTA

اطلاعات جدید منتشرشده درباره‌ی Everywhere خبر از شباهت‌های این بازی به دنیای Ready Player One می‌دهند.

بیش از ۵ سال از آغاز ساخت بازی Everywhere در استودیو Build a Rocket Boy می‌گذرد و هنوز اطلاعات چندانی از این پروژه‌ی مرموز منتشر نشده است. بااین‌حال جزئیات جدیدی در اسناد منتشرشده از سوی شرکت Galaxy Interactive وجود دارد که توضیحات دقیق‌تری از بازی Everywhere به ما می‌دهد.

اطلاعات مورد بحث، Everywhere را جهانی مشابه با فیلم Ready Player One در دنیای واقعی معرفی می‌کند. در ادامه نوشته شده است که Everywhere یک بازی AAA و جهان باز است و تجربه چند‌نفره در روایت داستانی این بازی که چند فصل طول می‌کشد، تنیده شده است. بازیکنان Everywhere می‌توانند با کمک ابزارهایی که توسط سازندگان بازی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، به ساخت دنیاهای مجازی و اجتماعی مورد علاقه‌شان بپردازند.

بازیکنان همچنین این امکان را دارند که این دنیاها را با دیگر کاربران آنلاین بازی به اشتراک بگذارند. پیش از این نیز لزلی بنزیس، رئیس سابق استودیو Rockstar North و خالق بازی GTA Online اعلام کرده بود که مراحل داستانی و تک‌نفره بازی Everywhere همزمان با دیگر مأموریت‌های دنیای آنلاین این بازی جریان دارند/ بازیکنان این امکان را خواهند داشت که هر زمان که بخواهند، بین تجربه بازی به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره انتخاب کنند.

بنزیس که به‌عنوان تهیه‌کننده و طراح اصلی تمامی بازی‌های سری GTA از سال ۲۰۰۱ شناخته می‌شود، استودیو Build a Rocket Boy را در سال ۲۰۱۷ و یک‌سال پس از ترک جنجالی شرکت راک‌استار گیمز تأسیس کرد. بنزیس پس از استعفا، از شرکت تیک‌تو مالک راک‌استار گیمز و برادران هاوزر برای دریافت مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از پاداش‌های پرداخت‌نشده پس از ساخت بازی GTA Online و GTA V شکایت کرد. این پرونده مدت‌ها در دادگاهی در شهر نیویورک ادامه داشت تا سرانجام در سال ۲۰۱۹ هر دو طرف بر سر مبلغ نامشخصی به توافق رسیدند.

استودیو Build a Rocket Boy همچنین در سال ۲۰۲۰ توانست تا به میزان ۴۲ میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف مانند شرکت چینی NetEase بودجه دریافت کند. مؤسسه Galaxy Interactive که در زمینه رمزارزها و بلاک‌چین فعالیت می‌کند نیز بخشی دیگر از تأمین بودجه بازی Everywhere را تأمین می‌کند. عده‌ای از بازیکنان و هواداران ساخته‌های بنزیس نگران هستند که سرمایه‌گذاری شرکت Galaxy Interactive که علاقه زیادی به موضوعاتی مانند متاورس و NFTها دارد، می‌تواند موجب اضافه شدن این فناوری‌ها به تجربه بازی Everywhere شود.

سال گذشته استودیو Build a Rocket Boy اعلام کرد که موتور بازی‌سازی مورد استفاده برای تولید Everywhere از موتور گرافیکی Lumberyard شرکت آمازون به آنریل انجین شرکت اپیک گیمز تغییر یافته است. در جدیدترین نمایش این موتور گرافیکی نیز شاهد نام و لوگوی استودیوی بازی‌سازی Build a Rocket Boy در میان فهرست شرکت‌های همکار اپیک گیمز برای استفاده از آنریل انجین 5 بودیم. این نکته نشان می‌دهد که بازی Everywhere از UE5 استفاده خواهد کرد.

لزلی بنزیس تهیه‌کننده سابق سری GTA در کنار مدیران استودیوی Build a Rocket Boy

هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار Everywhere در دسترس نیست، اما بنزیس می‌گوید که این بازی همزمان هم برای کنسول‌ها و هم برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. هر چند با انتشار این اخبار جدید احتمال عرضه این بازی برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی نیز چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

هواداران همچنان در انتظار اولین نمایش بازی Everywhere هستند، اما هنوز بازه‌ی زمانی دقیقی برای پخش تریلر از سوی Build a Rocket Boy اعلام نشده است. یکی از کاربران سایت توئیتر با نام AcountNGT که به لو دادن اطلاعات متفاوتی از استودیوهای بازی‌سازی مختلف مشهور است، پیش از این اعلام کرد که احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ گیمرها شاهد اولین نمایش بازی Everywhere خواهند بود. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و فعلا باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.

بسیاری از هواداران بازی‌های راکستار منتظرند تا ببینند Everywhere در مقایسه با نسخه بعدی مجموعه Grand Theft Auto که قرار است در سال‌‌های آینده منتشر شود، چگونه عمل می‌کند و کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند زودتر از بازی دیگر در دسترس گیمرها قرار بگیرد. مراحل ساخت این بازی هم‌اکنون در سه استودیو شرکت Build a Rocket Boy در لس‌‌آنجلس آمریکا، بوداپست مجارستان و شهر ادین‌بارا کشور اسکاتلند دنبال می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده