نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

توسعه چند بازی AAA توسط کریستال داینامیکس و ایدوس مونترآل

به‌گفته‌ی مدیرعامل شرکت امبریسر گروپ، دو استودیوی کریستال داینامیکس و ایدوس-مونترآل در حال توسعه‌ی چندین بازی AAA هستند.

به‌تازگی شرکت Embracer Group از خرید بخش بزرگی از شاخه‌ی اروپایی شرکت اسکوئر انیکس خبر داد که شامل کریستال داینامیکس، ایدوس مونترآل و اسکوئر انیکس مونترآل به همراه بازی‌های اصلی مربوط‌به این استودیوها مانند Tomb Raider ،Deus Ex و Legacy of Kain می‌شود. باتوجه‌به این خرید، گفت‌وگوهای زیادی شکل گرفت که بخش بزرگی از آن را گمانه‌زنی پیرامون آینده‌ی استودیوها و بازی‌هایی تشکیل می‌دهد که امبریسر به‌زودی صاحب آن‌ها می‌شود.

به‌گفته‌ی شرکت امبریسر، استودیوهای تازه خریداری‌شده در حال کار روی چند بازی بزرگ برای انتشار در آینده هستند. در همین راستا اخیرا لارس وینگفورس، مدیرعامل این شرکت طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ که با حضور سرمایه‌گذارها تشکیل شده بود، به صحبت در این رابطه پرداخت. او اعلام کرد که استودیوهای جدید، مجموعه‌ی بسیار جالبی از بازی‌های بزرگ را در دست ساخت دارند که هم شامل نسخه‌های جدید از فرانچایزهای محبوب و هم IPهای کاملا جدید می‌شوند. البته یکی از این موارد همان نسخه‌ی جدید Tomb Raider به حساب می‌آید که چند هفته‌ی پیش معرفی شد.

َخصیت اصلی سری Deus Ex با اسلحه در دست

مدیرعامل شرکت امبریسر گفت که در دو سال آینده شاهد انتشار هیچ بازی جدید و مهمی از سوی استودیوهای کریستال داینامیکس و ایدوس-مونترآل نخواهیم بود

وینگفورس در این‌باره گفت: «بدیهی است که ما در مورد نسخه‌ی جدید Tomb Raider بسیار هیجان‌زده هستیم. [اما] این هیجان فقط مربوط‌به سری Tomb Raider نیست، بلکه شامل تعدادی از پروژه‌های بسیار قابل‌توجه و AAA می‌شود که هم براساس IPهای جدید و محبوبی که ما خواهیم داشت و هم براساس IP‌های اورجینال در خط تولید هستند. این یک خط تولید بسیار جالب است».

بااین‌حال وینگفورس اضافه کرد که در دو سال آینده شاهد انتشار هیچ بازی جدید و مهمی از سوی استودیوهای کریستال داینامیکس و ایدوس مونترآل نخواهیم بود. از صحبت او می‌توان برداشت کرد که احتمالا پروژه‌های آن‌ها هنوز در مراحل اولیه‌ی تولید قرار دارند. بااین‌حال به‌گفته‌ی وینگفورس پس از گذشت این دوره‌ی زمانی، آینده‌ی درخشانی با انتشار بازی‌های بزرگ در انتظار این تیم‌های بازی‌سازی خواهد بود: «به‌صورت کلی این خط تولید فراتر از دو سال پیش رو خواهد بود. تا چند سال آینده بازی‌های جدید و بزرگ زیادی منتشر نخواهند شد، اما موارد شگفت‌انگیزی ازطریق این استودیوها در آینده از راه خواهد رسید».

شخصیت بازی Legacy of Kain با شمشیر جادویی

در همین جلسه‌ی خبری نیز دیوید آنفوسی، رئیس استودیو ایدوس-مونترآل تأیید کرد که این استودیو چند بازی در دست ساخت دارد که همه‌ی آن‌ها با Unreal Engine 5 ساخته می‌شوند. طرفداران سری بازی Deus Ex بسیار امیدوار هستند در آینده بار دیگر به تجربه‌ی نسخه‌ای جدید از این مجموعه بپردازند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی گفته‌های جدید مدیرعامل شرکت سوئدی امبریسر را با زومجی و کاربرهای دیگر در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده