نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱

برنامه اسکوئر انیکس برای استفاده از درآمد فروش بخشی از شرکت

اسکوئر انیکس می‌گوید که معامله با امبریسر امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در بلاک‌چین، هوش مصنوعی و کلاود را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی، Square Enix اعلام کرد که تصمیم آن‌ها مبنی‌بر فروش قسمت بزرگی از بخش غربی شرکت به امبریسر گروپ به سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین کمک می‌کند. روز گذشته شرکت سوئدی Embracer Group اعلام کرد که با خریداری بخش بزرگی از شاخه‌ی غربی شرکت اسکوئر انیکس به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است. در این معامله امبریسر گروپ استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال را درکنار مجموعه بازی‌هایی نظیر Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain را تصاحب کرد.

اسکوئر انیکس اخیرا با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که معامله با شرکت امبریسر گروپ امکان سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین، هوش مصنوعی و کلاود را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. این شرکت اظهار داشت: «این معامله به اسکوئر انیکس در سازگاری با تغییرات جاری در حوزه‌ی کسب‌وکار جهانی با تخصیص کارآمدتر منابع کمک می‌کند و ارزش شرکت را با تسریع رشد در کسب‌وکارهای اصلی در بخش سرگرمی افزایش خواهد داد».

اسکوئر انیکس در ادامه افزود: «علاوه‌براین، این معامله راه‌اندازی کسب‌وکارهای تازه را با پیشبرد سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی مانند بلاک‌چین، هوش مصنوعی و کلاود امکان‌پذیر می‌کند. این اقدام براساس سیاست بهینه‌سازی ساختار کسب‌وکار صورت می‌گیرد که از آن در تاریخ ۱۳ می ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) تحت عنوان استراتژی کسب‌وکار میان-مدت رونمایی شد».

بازی Rise of the Tomb Raider  و لارا کرافت مشغول نگه داشتن منبع نور قرمز در ورودی مقبره

ماه گذشته یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس تمایل خود برای خلق بازی‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین را ابراز کرد. این مدیر اجرایی در مصاحبه با یاهو گفت که اعتقاد دارد تمرکز صرف روی بازی‌های سنتی برای آینده‌ی شرکت «کافی نیست» و دیدگاه خود برای آثاری را توضیح داد که در آن کاربران محتوا تولید می‌کنند و برای کارشان پاداش می‌گیرند. یوسوکه ماتسودا قبلا گفته بود که اسکوئر انیکس می‌تواند ارز دیجیتالی خود را داشته باشد.

یوسوکه ماتسودا پیش‌تر به‌خاطر اظهارات جنجالی خود درباره‌ی اشتیاق شرکت اسکوئر انیکس به ترندهای نوظهور و اعتراف به تولید بازی‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین و NFT مورد انتقاد قرار گرفت. رئیس اسکوئر انیکس در نامه‌ای به مناسبت سال نو گفته بود که اعتقاد دارد بازی‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین با ترویج مفهوم Play To Earn (تجربه‌ی بازی‌ها به‌منظور کسب درآمد) فرصت پیشرفت بازی‌های خودپایدار را فراهم می‌کنند.

ماتسودا در ادامه اظهار داشت که توانایی کاربران برای کسب درآمد در بازی‌ها می‌تواند روح تازه‌ای به کالبد تولید محتوای تازه توسط بازیکن بدمد و ادعا کرد که فقدان مشوق‌ها در گذشته قدرت کاربران در خلق محتوا را محدود کرده بود. این مدیر اجرایی در این‌باره توضیح داد: «می‌دانم افرادی که به قصد تفریح بازی می‌کنند و درحال‌حاضر اکثر جمعیت بازیکن‌ها را تشکیل می‌دهند، با ترندهای تازه مخالفت می‌کنند و این موضوع قابل درک است. بااین‌وجود بر این باورم که افرادی نیز وجود خواهند داشت که انگیزه‌ی آن‌ها بازی جهت مشارکت است که با آن به هیجان‌انگیزتر شدن آثار کمک کنند».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده