نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۱

ساخت چندین بازی با آنریل انجین 5 توسط سازنده نگهبانان کهکشان

مدیر شرکت Eidos Montreal می‌گوید توسعه چندین بازی مختلف با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در این استودیو آغاز شده است.

اوایل امروز شاهد انتشار خبر تصاحب استودیوهای غربی اسکوئر انیکس به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار بودیم، حالا رفته رفته اطلاعات بیشتری از پروژه‌ها و وضعیت تیم‌های بازی‌سازی این گروه منتشر می‌شود. در جدیدترین اخبار مرتبط با این معامله، دیوید انفوسی، مدیر استودیوی کانادایی Eidos Montreal، از ساخت چندین بازی جدید با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 خبر داده است. این خبر در بخشی از بیانیه مطبوعاتی شرکت امبریسر برای آشنایی با تیم‌های جدید بازی‌سازی این مجموعه اعلام شد.

انفوسی می‌گوید این تصمیم برای تمرکز بیشتر سازندگان این استودیو روی ساخت محتوای خلاقانه به‌جای اختصاص نیروهای این استودیو روی جنبه فنی و تکنیکی بازی‌ها گرفته شده است. Marvel’s Guardians of the Galaxy، آخرین اثر ساخته‌ی ایداس با موتور گرافیکی اختصاصی Dawn Engine این استودیو ساخته شده است. این موتور براساس یکی از ابزارهای بازی‌سازی قدیمی استودیوی دانمارکی IO Interactive، سازنده سری هیتمن ساخته شده بود و پیش از این در ساخت‌ بازی‌هایی مانند Deus Ex: Mankind Divided از آن استفاده شده است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این پروژه‌های جدید در دست نیست، اما در این بیانیه، انفوسی در بخش‌های زیادی از صحبت‌های خود از اهمیت سری Deus Ex در تاریخ ۱۵ ساله‌ی این استودیو صحبت کرد و تاکید کرد این شرکت هنوز به‌عنوان خانه‌ی دو مجموعه‌ی Deus Ex و Thief شناخته می‌شود. البته او تایید نکرد که آیا این شرکت برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ی جدیدی از این دو سری محبوب دارد یا خیر.

انفوسی صحبت‌های خود را با یک جمله درباره این معامله‌ی جدید به‌پایان رساند: «حضور در خانواده‌ی Embracer، ایداس را به مرحله‌ی جدیدی می‌برد و می‌تواند استعدادهای این استودیو، گیمرها و دیگر علاقه‌مندان به ساخته‌های ما را بسیار خوشحال کند.»

در حال حاضر Eidos Montreal چهار تیم بازی‌سازی و در حدود ۴۴۲ کارمند دارد که البته به‌نظر می‌رسد نسبت به سال‌های گذشته با مقداری کاهش رو‌به‌رو شده است. استودیوی مرکزی این شرکت در شهر مونترال و دو استودیوی پشتیبان دیگر در شهر‌های شربروک ایالت کبک و شهر شانگهای چین قرار دارد.

پیش از این استودیوی Crystal Dynamics نیز اعلام کرده بود از این پس برای ساخت نسخه‌ی جدید سری توم ریدر و ریبوت بازی پرفکت دارک از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 به‌جای ابزار بازی‌سازی داخلی خود استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا پس از جدایی استودیوهای غربی اسکوئر انیکس از این ناشر ژاپنی امکان ساخت بازی‌های جدیدی از کمیک‌های شرکت مارول توسط این استودیو وجود دارد یا خیر. بازی نگهبانان کهکشان آخرین ساخته ایداس مونترال توانست برخلاف تبلیغات ضعیف و اشتباهات اسکوئر انیکس که موجب فروش نسبتا کمتر از حد انتظار این بازی شد، استقبال گرمی از طرف گیمرها و منتقدان دریافت کند. حالا باید ببینیم آینده‌ی استودیوی Eidos Montreal تحت مالکیت گروه امبریسر، چه نتایجی را به‌دنبال خواهد داشت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده