نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۴

انتشار برخی از بازی های غربی توسط اسکوئر انیکس پس از فروش بخشی از شرکت

با اعلام اسکوئر انیکس، این شرکت پس از معامله با شرکت امبریسر همچنان برخی از بازی‌های غربی را عرضه خواهد کرد.

شرکت سوئدی Embracer امروز اعلام کرد که توافق جهت خرید استودیوهای کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار انجام شده است. امبریسر گروپ با این خرید یک کاتالوگ جدید و ارزشمند از بازی‌های غربی شرکت اسکوئر انیکس به مانند Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain به همراه بیش از ۵۰ بازی دیگر اسکوئر انیکس را نیز به‌دست آورده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد که شرکت اسکوئر انیکس قصد ندارد بخش انتشار بازی‌های غربی خود را به‌طور کامل فراموش کند.

Square Enix می‌گوید که در ادامه، فعالیت این شرکت متمرکز روی استودیوهای ژاپنی اختصاصی اسکوئر انیکس، همکاری Square Enix External Studios با استودیوهای خارجی و همکاری Square Enix Collective با تیم‌های مستقل خواهد بود. در نتیجه اسکوئر انیکس تمام بازی‌های غربی خود را از دست نداده است و به انتشار فرنچایزهایی مانند Just Cause ،Outriders و Life is Strange ادامه خواهد داد.

Square Enix External Studios یک گروه توسعه و انتشار مستقر در شهر لندن است که با استودیوهای بازی‌سازی در سراسر جهان همکاری می‌کند. این مجموعه در گذشته مسئولیت توسعه‌ی بازی‌هایی مثل Sleeping Dogs را بر عهده داشت و اکنون نیز به‌عنوان ناشر دو سری Just Cause و Life is Strange شناخته می‌شود. Square Enix Collective نیز نقشی مشابه دارد، اما در عوض به همکاری با استودیوهای کوچک‌تر برای کمک به توسعه‌ی آثار مستقل می‌پردازد. این مجموعه در گذشته در انتشار آثاری مانند بازی PowerWash Simulator، بازی The Turing Test، بازی Fear Effect Sedna و بازی Boundless نقش داشته است.

دشمنان و شخصیت‌ های بازی Outriders

یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس در ماه گذشته اعلام کرد که استودیوهای ژاپنی این شرکت نباید تمرکز کامل خود را روی توسعه‌ی بازی‌های کاملا مناسب برای مخاطبان غربی قرار دهند. او در مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت یاهو ژاپن توضیح داد که اگرچه فروش خوب بازی های اسکوئر انیکس در مقیاس جهانی بسیار مهم به شمار می‌آید، اما این اشتباه است که سازندگان ژاپنی سعی در تقلید از بازی‌های سبک غربی داشته باشند.

شرکت امبریسر با بستن قرارداد جدید خود حدود ۱۱۰۰ کارمند جدید شاغل در سه استودیو ذکرشده را در سراسر جهان به مجموعه‌ی خود اضافه می‌کند. انتظار می‌رود که پیش از پایان ماه سپتامبر شاهد نهایی شدن قرارداد و انتقال یافتن مالکیت هر سه استودیو بیشتر از ۵۰ بازی به Embracer Group باشیم. امبریسر گروپ بعد از تکمیل این خرید داری بیشتر از ۹۰۰ فرنچایز، حدود ۱۴۰۰۰ کارمند و حداقل ۱۱۸ استودیو خواهد بود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود پیرامون جدیدترین اخبار بازی را با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده