نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷

پیروزی شکایت کارکنان سابق بلیزارد در فرانسه

کارکنان یکی از شعبه‌های شرکت بلیزارد در فرانسه موفق به پیروزی در دادگاه علیه این ناشر آمریکایی شدند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت فرانسوی Gamekult، اخیرا مشخص شده است که در تعطیل شدن استودیوی Blizzard Versailles در سال ۲۰۲۰ تخلفاتی صورت گرفته است و حالا شرکت بلیزارد به پرداخت جریمه‌های احتمالی محکوم شده است.

این شکایت که توسط ۱۳۰ نفر از کارمندان سابق این استودیو تنظیم شده است، نحوه اخراج این کارکنان را ناعادلانه و برخلاف قوانین اتحادیه اروپا می‌داند. این افراد در سال ۲۰۱۹، یک‌سال پیش از تعطیلی کامل این استودیو و به بهانه تعدیل نیروهای اضافی اخراج شده بودند و حالا خواهان غرامت بابت دریافت نکردن مزایای قانونی خود هستند.

رای نهایی صادر شده از سوی دادگاه برگزار شده می‌گوید که تعدیل نیروهای این استودیو در سال‌های گذشته به‌دلیل برنامه‌ریزی مناسب و عادلانه‌ی بلیزارد برای آینده شغلی این کارکنان، غیرقانونی بوده و حالا این افراد می‌توانند به اندازه حداقل ۶ ماه دیگر از حقوق ماهیانه خود در آن زمان از بلیزارد خسارت دریافت کنند. بر‌این‌اساس، بلیزارد نتوانسته است اسنادی را که نشان دهد این شرکت در آن دوران با مشکلات مالی رو‌به‌رو بوده است به دادگاه ارائه کند؛ بنابراین اخراج ناگهانی این افراد به‌دلیل کاهش هزینه‌های اجرایی آن‌‌هم در یکی از بهترین سال‌های درآمدی Activision Blizzard هیچ‌گونه توجیه قانونی ندارد.

همچنین به‌دلیل اینکه این شعبه بیش از دو سال پیش تعطیل شده است، امکان برگرداندن شغل‌های این افراد ازطریق قانونی امکان‌پذیر نیست و این افراد می‌توانند خسارت خود از روش جریمه‌های مالی از این ناشر آمریکایی دریافت کنند. با اینکه دریافت این مبلغ بخشی از این دادگاه نیست و این افراد باید برای دریافت قانونی آن شکایت‌نامه‌ی جدیدی علیه بلیزارد تنظیم کنند؛ اما طبق تایید دادگاه، گناهکار شناخته شدن بلیزارد در این پرونده می‌تواند به‌راحتی حکم دریافت ۶ ماه حقوق این افراد در شکایت بعدی را تضمین کند.

نمای داخلی شرکت Blizzard Versailles در فرانسه

مجموعه استودیوهای Blizzard Versailles که در حاشیه شهر پاریس مستقر است، سابقه همکاری در توسعه و پشتیبانی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار بلیزارد مانند World of Warcraft و StarCraft را در کارنامه دارد. این استودیو برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ و به‌عنوان اولین شعبه‌های اروپایی بلیزارد در این منطقه تأسیس شده است.

تعدیل نیروهای گسترده بلیزارد در در شعبه‌های فرانسوی این شرکت در سال ۲۰۲۰ باعث شد تا اتحادیه‌ای که نماینده کارکنان استودیوهای Versailles است، کارمندان دیگر شعبه‌های بلیزارد را نیز به اعتصاب تشویق کند.

در ماه‌های اخیر نیز شاهد تلاش‌های کارمندان بخش تضمین کیفیت استودیوی Raven Software برای تشکیل یک اتحادیه جهت حمایت از حقوق کارمندان این استودیو دربرابر اکتیویژن بودیم. البته این تنها بخشی از مشکلات قانونی اکتیویژن بلیزارد در سال‌های اخیر است.

تحقیقات اداره دپارتمان رفتار عادلانه در محیط کار و زندگی ایالت کالیفرنیا (DFEH) و دیگر نهادهای قانون‌گذاری در شیوه مدیریت و برخورد با کارمندان مجموعه‌ی Activision Blizzard باعث شده است تا افراد و شعبه‌های بیشتری نسبت به ابراز مشکلات شغلی خود در شعبه‌های مختلف این مجموعه تمایل پیدا کنند. تاکنون Activision Blizzard واکنشی نسبت به انتشار این اخبار نداشته است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده