نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳

اجرای Forza Motorsport 8 روی ایکس باکس وان در تصاویر فاش‌شده

درحالی که بازی Forza Motorsport 8 فقط برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس معرفی شده، تصاویری از اجرای این بازی روی کنسول ایکس باکس وان در اینترنت فاش شد.

تصاویر جدیدی که در ساب‌ردیت r/gamingleaksandrumours منتشر شده، بازی جدید Forza Motorsport را روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نشان می‌دهد. با اینکه اکثر بازی‌های فرست پارتی جدید مایکروسافت به‌صورت بین نسلی عرضه می‌شوند، نسخه جدید Forza Motorsport به جز پی سی فقط برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس معرفی شده بود.

ظاهرا اعتبار این تصاویر توسط کنترل‌کنندگان ساب‌ردیت نام‌برده نیز تأیید شده است. اگر این تصاویر واقعاً صحت داشته باشند، احتمالاً به یکی از تست‌های داخلی توسعه‌دهندگان استودیوی Turn 10 تعلق دارند که برای بازی ریسینگ جدید ایکس باکس ترتیب داده شده است. از طرفی Turn 10 قبلاً اعلام کرده بود در ابتدا فقط بخش‌هایی از بازی جدید خود را ارائه می‌کند؛ لذا این احتمال وجود دارد که فقط بخشی از بازی جدید Forza Motorsport جزئی از این تست باشد.

از طرفی با درنظرگرفتن اظهارات قبلی توسعه‌دهندگان ترن 10 مبنی‌بر‌اینکه بازی بعدی آن‌ها جهش نسلی بزرگی را ایجاد خواهد کرد، احتمال عرضه بین نسلی بازی Forza Motorsport 8 کمی می‌تواند غیر منتظره باشد. کریس ایساکی، مدیر خلاق استودیوی Turn 10 تابستان سال قبل اعلام کرده بود که بازیکنان در تست‌های داخلی این استودیو به خوبی حس کردند که فیزیک و گیم‌پلی نسخه جدید این بازی تا چه حد دچار تغییر و تحول شده است.

تصاویر فاش شده از بازی Forza Motorsport 8

تصاویر فاش شده از بازی Forza Motorsport 8

او در ادامه گفت: «تغییراتی که با هدف ارائه یک تجربه بهتر از نسخه جدید این بازی برای عموم جامعه کاربران اعمال شده، از مجموع تغییراتی که از Forza Motorsport 4 تا Forza Motorsport 7 شاهد آن بودیم، بیشتر است. لذا می‌توان از این بازی به‌عنوان یک جهش نسلی بزرگی/پیشرفت قابل‌توجه یاد کرد.»

براساس اظهارات ایساکی، در تمام بازی‌های قبلی Forza Motorsport، محل برخورد تایرها با سطح پیست فقط یک نقطه‌ی تماس داشته که با نرخ ۶۰ هرتز یا در هر ثانیه ۶۰ چرخه نوسازی را طی می‌کند. در مدل‌سازی جدید، هشت نقطه‌ی تماس بین سطح پیست و تایرهای ماشین طراحی شده که با نرخ ۳۶۰ هرتز رفرش می‌شود. بنابراین با یک محاسبه ساده، فقط برای نحوه برخورد تایرها با سطح زمین ۴۸ برابر دقت بیشتری به کار رفته است. کار بسیاری زیادی برای توسعه‌ی این بازی انجام شده که نتیجه آن برای ما کاملاً قابل مشاهده است.

بازی Forza Motorsport برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اما هنوز تاریخ عرضه‌ این بازی اعلام نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده