نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶

شایعه: رقابت سونی و مایکروسافت برای خرید استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر

به‌تازگی یک اینسایدر مدعی شده که استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر به‌همراه لایسنس بازی‌های آن احتمالا واگذار خواهند شد.

شایعات جدیدی در خصوص احتمال فروش استودیوهای بازی‌سازی Warner Bros. Discovery مطرح شده است. عمران خان از رسانه Kinda Funny ادعا کرده که منابع مختلفی به اطلاع او داده‌اند که بخش توسعه بازی‌های ویدیویی برادران وارنر دیسکاوری به‌همراه لایسنس آثارش به‌زودی به فروش خواهند رسید. جالب اینجا است که دقیقاً یک سال پیش بود که گزارشی از جدایی بخش بازی‌های ویدیویی برادران وارنر به‌ویژه بعد از ادغام آن با Discovery منتشر شد، اما این شرکت در آن زمان این ادعا را رد کرد.

عمران خان در ادامه مدعی شده که شماری از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی از جمله سونی، مایکروسافت، EA، تنسنت، Take-Two و PUBG Corp به تصاحب استودیوهای برادران وارنر علاقه‌مند هستند. سونی اخیراً به وضوح اعلام کرده که هنوز کار این شرکت با خرید استودیوهای جدید به اتمام نرسیده است. هرچند استراتژی آن‌ها از جهات مختلفی با مایکروسافت تفاوت دارد. مایکروسافت بیشتر به خرید ناشران بزرگ علاقه نشان داده، درحالی که تیم پلی استیشن بیشتر به خرید استودیوهای توسعه‌دهنده‌ای که قبلاً سابقه کار با آن‌ها را داشته تمایل دارد.

اسکورپیون در بازی Mortal Kombat 11 Ultimate

اگر ادعای عمران خان در خصوص واگذاری لایسنس آی‌پی‌های مشهور استودیوهای وارنر حقیقت داشته باشد، باید گفت که در اینجا با نام‌های بزرگ و متعددی سروکار داریم که امثال Mortal Kombat و Batman در میان آن‌ها است. در حال حاضر برادران وارنر مالک شماری از استودیوهای رده بالای صنعت بازی شامل NetherRealm و Rocksteady و Avalanche Software و Monolith و TT Games محسوب می‌شود.

جف گرسمن، خبرنگار صنعت بازی نیز به تأیید سخنان عمران خان پرداخته و اعلام کرده که او هم اخیراً چنین شایعاتی را شنیده است. ازطرفی برخی کاربران توییتر به ادعای جف گراب، ژورنالیست مشهور صنعت بازی در سال گذشته اشاره داشتند که در آن زمان به علاقه‌ی مایکروسافت برای خرید استودیوهای NetherRealm و راک‌استدی پرداخته بود. هرچند بعد از قرادادهای اکتیویژن بلیزارد و بتسدا و شایعاتی که به همکاری نزدیک سونی با Avalanche، استودیوی سازنده بازی Hogwarts Legacy اشاره دارند، باید دید که شرایط به چه نحوی رقم خواهد خورد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده