نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲

شروع انتقال بازی های لانچر بتسدا به استیم

کاربرهای لانچر بتسدا همین حالا می‌توانند بازی‌های خریداری‌شده و پول موجود در حساب خود را به استیم منتقل کنند.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازیکن‌ها اکنون می‌توانند بازی‌های کامپیوتر خود را از لانچر بتسدا به استیم انتقال دهند. در ماه فوریه شرکت Bethesda اعلام کرد که قصد از بین بردن لانچر خود و انتقال بازی‌های آن به فروشگاه دیجیتالی شرکت ولو را دارد. بازیکن‌ها پس از تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) دیگر قادر به تجربه‌ی بازی‌ها در لانچر بتسدا نخواهند بود. آن‌ها می‌توانند بازی‌ها و پول خود را به استیم منتقل کنند. شرکت بتسدا اخیرا با به‌روزرسانی بخش پرسش‌های متداول به تشریح جزئیات مربوط‌به نحوه‌ی تکمیل فرآیند انتقال پرداخت.

بتسدا اعلام کرد که محصولات خریداری‌شده به حساب استیم بازیکن‌ها منتقل می‌شود. امکان انتقال بسیاری از فایل‌های ذخیره بازی‌ها نیز وجود دارد، اما برای برخی از آثار باید این کار را به‌صورت دستی انجام داد. کاربران هنوز برای استفاده از بسیاری از بازی‌ها و خدمات بتسدا به یک حساب Bethesda.net نیاز دارند و دسترسی به مواردی نظیر مادها و آیتم‌های درون بازی مثل پوسته‌ها تنها از این طریق مسیر خواهد بود. بازی‌های دارای Friends List در Bethesda.net نیز پس از پروسه‌ی انتقال ادغام می‌شوند. بتسدا یک بخش مخصوص بازی Fallout 76 نیز در سؤالات متداول انتقال حساب ایجاد کرده است.

این انتقال حساب به استیم و پایان یافتن کار لانچر بتسدا در پی خرید ۷.۵ میلیارد دلاری شرکت ZeniMax Media توسط مایکروسافت در سال گذشته صورت می‌گیرد. در این بین می‌دانیم که زمان زیادی به انتشار بازی علمی-تخیلی نقش‌آفرینی Starfield شرکت Bethesda باقی نمانده است که در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان) در دسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قرار می‌گیرد.

چندی قبل شرکت بتسدا اعلام کرد که رویداد QuakeCon امسال برای سومین سال متوالی به‌شکل آنلاین برگزار می‌شود. این رویداد برای ماه اوت سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده