// سه شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۳

آغاز فعالیت تیم جدید پلی استیشن برای حفظ بازی های قدیمی

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی با ایجاد یک تیم جدید می‌خواهد به انجام کارهای مختلف برای محافظت از بازی‌های قدیمی بپردازد.

براساس جدیدترین اخبار بازی، یک تیم تازه در بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت Sony آغاز به کار کرده است و فعالیت‌های آن متمرکز روی مراقبت از بازی‌های قدیمی خواهند بود. Game Preservation که به‌عنوان هدف اصلی این تیم معرفی شد، معانی گوناگونی در دنیای بازی‌های ویدیویی دارد که یکی از آن‌ها مربوط‌به انجام مستندسازی‌های لازم برای تاریخ ویدیوگیم است. بااین‌حال نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از شرکت‌ها از این عبارت برای اشاره به ضرورت در دسترس نگه داشتن بازی‌ها استفاده می‌کنند؛ به این معنی که بازیکن بتواند به‌سادگی سراغ تجربه‌ی آثار قدیمی برود و آن‌ها به خاطر غیر قابل تجربه بودن روی پلتفرم‌های تازه فراموش نشوند.

گرت فردلی به‌عنوان یک مهندس به این تیم جدید پلی استیشن پیوسته است. او در این‌باره می‌نویسد: «امروز اولین روز کاری من در مقام یک مهندس ارشد ساخت برای پلی استیشن است. من به‌عنوان یکی از نخستین افراد استخدام‌شده توسط آن‌ها برای این تیم تازه‌تأسیس فعالیت می‌کنم. محافظت از بازی‌ها (Game Preservation) اولین علاقه‌ی من در دوران کاری بود که با آن وارد مهندسی نرم‌افزار و بازی‌سازی شدم؛ وارد جهانی که بسیاری از افراد از وجود آن خبر ندارند.

در آن زمان فقط یک تازه‌کار بودم که با بی‌تجربگی می‌خواستم هر کار ممکن را در این زمینه انجام بدهم. حالا دوباره به این کار بازگشته‌ام و دیگر تازه‌کار نیستم. از مایک بیشاپ، رئيس تیم کنترل کیفیت و کل تیم متشکرم که من را به این ماجراجویی آوردند. بیایید مطمئن شویم که تاریخ صنعت ما فراموش نمی‌شود».

پلی استیشن پلاس جدید شرکت سونی

سونی به‌زودی با ارائه‌ی پلی استیشن پلاس پریمیوم، قدم‌های تازه‌ای در زمینه‌ی زنده نگه داشتن بازی‌های قدیمی برمی‌دارد. زیرا مشترک‌های PS Plus Premium که بالاترین سطح اشتراک پلی استیشن پلاس است، به‌سادگی می‌توانند روی کنسول PS4 و کنسول PS5 مشغول دانلود، نصب و اجرای تعداد زیادی از بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و PSP شوند.

اگر بخشی از فعالیت تیم جدید مورد بحث مربوط‌به در دسترس قرار دادن بیشتر بازی‌های کلاسیک محبوب باشد، شاید در آینده همان‌طور که گزارش جف گراب می‌گفت، بازی‌های پلی استیشن 3 را هم بتوان به‌صورت نیتیو روی پلی استیشن 5 سونی تجربه کرد. همچنین شاید مدام بازی‌های بیشتری از کنسول‌های قدیمی نام‌برده به آرشیو سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم بپیوندند.

وقتی چند هفته‌ی دیگر شاهد شروع به کار پلی استیشن پلاس جدید باشیم، حدود ۳۴۰ بازی قدیمی به‌عنوان یکی از مزایای پلی استیشن پلاس پریمیوم در دسترس مشترک‌ها قرار می‌گیرند. جالب این‌جا است که به‌لطف این سرویس، گیمرهای ۳۰ کشور دنیا امکان تجربه‌ی استریم‌محور این بازی‌ها با اینترنت پرسرعت روی کامپیوترهای شخصی را هم دارند. در نتیجه دسترسی گیمرها به آن‌ها به مراتب بیشتر از قبل می‌شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده