پشتیبانی بازی های اینسامنیاک از فناوری بهینه سازی VRR از روز اول
کاربران کنسولهای پلی استیشن 5 میتوانند از آخر این هفته، تکنولوژی جدید Variable Refresh Rate یا نرخ نوسازی متغیر تصویر را روی تمامی بازیهای نسل جدید خود تجربه کنند. اما بهنظر میرسد که توسعهدهندگان استودیوی اینسامنیاک گیمز از همین حالا آپدیت مورد نیاز VRR برای بازیهای Marvel’s Spider-Man Remastered و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و همچنین Ratchet & Clank: Rift Apart را آماده کردهاند تا از روز نخست، آمادهی استفاده از VRR روی PS5 باشند.
همانطور که انتظار میرفت، توسعهدهندگان اینسامنیک در توضیحات خود اعلام کردند که بازیهای آنها از ابتدا برای داشتن نرخ فریم بسیار پایدار ساخته شده، لذا عمدهی تأثیرات سیستم VRR به افزایش جزئی وضوح تصویر پویا منجر میشود. به عبارت دیگر وقتی VRR فعال باشد، کیفیت تصاویر بازیهای این شرکت در تمامی تنظیمات گرافیکی بالاتر خواهد رفت. زیرا هرگونه مشکل جزئی در پایداری نرخ فریم به وسیله فناوری جدید PS5 برطرف خواهد شد.
علاوهبراین، اگر تلویزیون شما از ورودی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکند، فعال کردن حالت تصویر ۱۲۰ هرتز در وضعیتی که VRR روشن باشد، میتواند نرخ فریم تصاویر بازی را بهصورت متغیر و بدون محدودیت ارائه کند. این بدان معنا است که بسته به گیمپلی بازی، نرخ فریم تصاویر میتواند میتواند در حالتهای گرافیکی مختلف تا ۵۰ درصد بهبود پیدا کند. بنابراین شما با کیفیت تصویر ثابت، فریمهای سریعتر و بدون محدودیتی را دریافت میکند که مجدداً بهلطف VRR امکانپذیر شده است.
همانطور که میدانید، برای بهرهمند شدن از این ویژگیهای جدید، به یک تلویزیون مناسب با قابلیت پشتیبانی از کابل HDMI 2.1 (که در جعبه کنسول PS5 نیز عرضه میشود) نیاز خواهید داشت. تکنولوژی VRR در بازیهایی که بهطور ویژه برای آن بهینهسازی نشدند، بدون ایجاد تغییر محسوس در تجربه کاربری بازی، تنها به اصلاح جزئی مشکلات نرخ فریم خواهد پرداخت.