نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

تصاحب استودیو Lost Boys Interactive توسط گیرباکس اینترتینمنت

استودیو Lost Boys Interactive که در ساخت بازی Tiny Tina's Wonderlands نقش داشته است، از این پس بخشی از تیم‌های داخلی شرکت گیرباکس است.

روز گذشته شرکت Gearbox Software که به‌عنوان سازنده‌ی سری محبوب شوتر بوردرلندز شناخته می‌شود، اعلام کرد که استودیو Lost Boys Interactive را به تصاحب خود درآورده است. هنوز جزئیات بیشتری از رقم نهایی این قرارداد به‌صورت عمومی اعلام نشده است.

استودیو Lost Boys Interactive که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است، همکاری در ساخت بازی‌های بزرگ و توسعه‌ی IP معرفی‌نشده‌ی خود را در کارنامه دارد. علاوه‌بر حضور در مراحل ساخت بازی‌‌هایی از سری کالاف دیوتی و پابجی، این استودیو در ساخت بازی شوتر Tiny Tina's Wonderlands که ماه گذشته منتشر شد نیز نقش داشت. ظاهرا این همکاری انقدر برای گیرباکس رضایت‌بخش بود که سراغ تصاحب استودیو رفت.

براساس قرارداد به امضا رسیده میان گیرباکس و لاست بویز، این استودیو از این پس به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های Gearbox Entertainment فعالیت خواهد کرد. گویا لاست بویز علاوه‌بر نقش داشتن به‌عنوان استودیو پشتیبان در ساخت آثار استودیو گیرباکس سافت‌ور، به‌صورت مستقل به توسعه‌ی بازی‌های خود نیز ادامه می‌دهد.

این استودیو در حال حاضر حدود ۲۲۰ بازی‌ساز دارد که مجموع کارمندهای گیرباکس را به عدد ۱۳۰۰ نفر می‌رساند. البته گیرباکس درنظر دارد تا این تعداد را تا سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. کارمندان شرکت لاست بویز در دو ساختمان جداگانه در شهر مدیسون ایالت ویسکانسین و شهر آستین ایالت تگزاس فعالیت می‌کنند. مدیران این استودیو، دورکاری را به‌عنوان الویت اول نحوه همکاری به کارکنان پیشنهاد می‌دهند؛ هر چند که امکان فعالیت حضوری برای بازی‌سازهای این استودیو نیز وجود دارد.

مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار استودیو Lost Boys از این پس وضعیت استودیو را به رئیس گیرباکس سافت‌ور گزارش خواهد داد. او درخصوص این توافق می‌گوید: «لاست بویز با هدف کار روی محصولاتی که در سراسر جهان شناخته می‌شوند و محبوب هستند، پایه‌گذاری شد. ما از پیوستن به گیرباکس بسیار هیجان‌‌زده هستیم. این اتفاق به ما اجازه می‌دهد تا کاری را که در آن تخصص داریم (ساخت بازی‌های فوق‌العاده و سرگرم‌کننده‌ی الهام‌‌بخش)، ادامه دهیم».

خرید استودیوی Lost Boys Interactive توسط گیرباکس سافت‌ور

این اولین خرید گیرباکس پس از خریداری شدن توسط شرکت بزرگ سوئدی Embracer Group در سال گذشته به‌حساب می‌آيد. در حقیقت نباید فراموش کرد که خود Gearbox Entertainment بخشی از یک هولدینگ بسیار بزرگ است. امبریسر اخیرا اعلام کرد که برنامه دارد طی ماه‌ها و سال‌های آینده نیز خریدهایی پرتعداد را به سرانجام برساند.

این شرکت در حال حاضر مالکیت ۱۱۵ استودیو را دارد و تعداد کارمندهای این مجموعه در سراسر جهان به‌ بیش از ۱۲ هزار نفر می‌رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم گیرباکس و Lost Boys Interactive به‌عنوان بخشی از امبریسر گروپ در سال‌های آینده ساخت چه بازی‌هایی را دنبال خواهند کرد.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands هم‌اکنون برای کاربران پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و فروشگاه اپیک گیمز در دسترس است. شما می‌توانید به مطالعه‌ی بررسی بازی Tiny Tina’s Wonderlands در زومجی بپردازید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده