نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۰

نام شرکت کونامی به‌صورت رسمی تغییر پیدا می‌کند

به مناسبت سالگرد پنجاه سالگی کونامی، نام این شرکت ژاپنی از تابستان امسال به‌صورت رسمی تغییر پیدا می‌کند.

پس از برگزاری جلسه‌ روز پنجشنبه‌ی هیئت مدیره‌ی ناشر بزرگ ژاپنی، سخنگوی کونامی اعلام کرد نام قانونی این شرکت از ماه ژوئیه تغییر خواهد کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، در صورت موافقت سهام‌داران عمده‌ی این شرکت در ماه‌های پیش‌رو، نام این شرکت از Konami Holdings Corporation به Konami Group Corporation تغییر پیدا می‌کند.

این تغییر، بخشی از برنامه‌های جدید مدیریتی این شرکت برای سال مالی ۲۰۲۳ که مصادف با پنجاهمین سالگرد استفاده از نام کونامی است به‌حساب می‌آید. این نام جدید تمامی واحدهای اصلی عملیاتی این شرکت مانند واحد فعال در کسب‌وکارهای ورزشی و تفریحی این شرکت و همچنین واحد بزرگ Konami Digital Entertainment را که به بازی‌های ویدیویی مربوط می‌شود نیز در برمی‌گیرد.

در بیانیه‌ی رسمی منتشر شده، کونامی این تغییر را در جهت ادامه‌ی رشد و مواجه شدن با چالش‌های جدید می‌داند و می‌گوید: «به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت، ما نام تجاری رسمی کونامی را تغییر خواهیم داد تا بتوانیم با همراهی واحدهای داخلی، در جهت توسعه‌ی بیشتر به‌عنوان یک شرکت پایدار تلاش کنیم.»

پوستر سری بازی متال گیر سالید (Metal Gear Solid)))

این تغییرات تازه در ادامه‌ی بازطراحی ساختار درون سازمانی کونامی که از سال گذشته آغاز شد، دنبال می‌شود. تحلیل‌گران بر این باورند که نگرانی‌هایی که درخصوص کاهش تدریجی عملکرد مالی کسب‌و‌کارهای اصلی کونامی در سال‌های اخیر مانند دستگاه‌های بازی پاچینکو و باشگاه‌های ورزشی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های اخیر وجود دارد، باعث بازگشت توجه این شرکت به توسعه‌ی بازی‌های کامپیوتری شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، عملکرد ضعیف تیم‌های بازی‌سازی داخلی این شرکت در سال‌های اخیر که به انتشار بازی‌‌های ناامید‌کننده‌‌ای مانند Metal Gear Survive و Contra: Rogue Corps منجر شده نیز مدیران کونامی را به روی آوردن به استودیوهای بازی‌ساز خارجی مجاب کرده است. طبق گزارشی که در ماه اکتبر سال گذشته از سوی Video Games Chronicle منتشر شد، این شرکت برنامه‌های متنوعی برای بازیابی سه مجموعه‌ی محبوب خود را در دستور کار قرار داده است.

طبق این گزارش، ساخت ریمیک بازی محبوب و کلاسیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater به استودیو بازی‌سازی کمتر شناخته‌شده‌ی سنگاپوری Virtuos واگذار شده است. البته کونامی برنامه‌هایی برای عرضه‌ نسخه‌ی ریمستر شده‌ی دیگر بازی‌های مجموعه متال گیر سالید روی پلتفرم‌های مدرن را نیز دارد، هرچند که در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این پروژه‌ها در دسترس نیست. طرفداران سری سایلنت هیل نیز براساس این گزارش می‌توانند منتظر دو بازی جدید از این سری مشهور سبک وحشت باشند.

یکی از این بازی‌ها بخشی از همکاری چندجانبه‌ی کونامی و Bloober Team توسط این استودیوی لهستانی در دست ساخت است. کونامی برای ساخت یک بازی دیگر از این مجموعه با یک استودیوی ژاپنی به توافق رسیده است؛ پروژه‌ای که برخی از منابع ژاپنی ادعا دارند قرار است توسط استودیوی کوجیما پروداکشنز ساخته شود، البته هنوز هیچ منبع معتبری این شایعه را تایید نکرده‌اند و منابع VGC نیز همکاری کوجیما در این پروژه را رد می‌کنند.

آخرین بخش گزارش‌های منتشر شده نیز به ریبوت سری Castlevania اشاره دارند،‌ این تنها پروژه‌ای خواهد بود که ساخت آن از تیم‌های بازی‌سازی داخلی کونامی آغاز شده است و برای ادامه‌ی روند توسعه، از کمک استودیوهای محلی نیز استفاده خواهد شد. در حال حاضر اما باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از این پروژ‌های هیجان‌انگیز زودتر از سایرین معرفی می‌شوند. 

لوگو استودیو بازی سازی لهستانی بلوبر تیم در کنار تصویر کله هرمی سری بازی سایلنت هیل

تابستان سال گذشته و پیش از برگزاری رویداد E3 2021 کونامی اعلام کرد به‌دلیل مشکلات مربوط‌به زمان‌بندی در این رویداد شرکت نخواهد داشت و به‌جای آن در ماه‌های آينده به معرفی جداگانه‌ی بازی های در دست ساخت خود خواهد پرداخت که البته تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم. حالا با لغو کامل برگزاری رویداد E3 2022 مشخص نیست که کونامی در چه زمان و چه رویدادی سرانجام نسخه‌های جدید این مجموعه‌های پرطرفدار و قدیمی را رونمایی می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع siliconera VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده