برنامه احتمالی سونی و مایکروسافت برای نمایش تبلیغات در بازی های رایگان
پیش از این گزارش شد که شرکت مایکروسافت مشغول کار روی طرح جدیدی است تا تبلیغات را درون بازیهای رایگان ایکس باکس به نمایش درآورد. گویا ردموندیها از سالها پیش مشغول برنامهریزی برای اجرای این طرح هستند، اما درواقع این پروژه پس از عرضهی کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و افزایش ناگهانی محبوبیت آثار رایگان به جریان افتاد. اکنون با استناد به گزارش جدید رسانه بیزنس اینسایدر و طبق تازهترین اخبار بازی، ظاهرا شرکت سونی نیز در تلاش است تا بستری را برای نمایش تبلیغات در بازیهای رایگان پلی استیشن فراهم کند.
ظاهرا سونی قصد دارد تا از این طریق توسعهدهدگان را تشویق کند تا توجه بیشتری به بازیهای رایگان پلی استیشن داشته باشند. درحالحاضر معلوم نیست که آیا سونی بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را برمیدارد یا نه، اما شاید بخشی از دادههای مصرفکنندگان را در اختیار شرکای خود قرار دهد؛ کاری که معمولا برای افزایش هدفمندی تبلیغات انجام میشود. کاربران پلی استیشن با دیدن تبلیغات میتوانند ارز مجازی بهدست آورند و از آنها برای خرید آیتمهای درون بازی نظیر آواتارها و اسکینها استفاده کنند.
طبق این گزارش، شرکت سونی مشغول آزمایش طرحی است که امکان قراردادن تبلیغات درون بازیهای رایگان پلی استیشن را برای توسعهدهندگان فراهم میکند. با اینکه این مورد تابهحال رسما تأیید یا تکذیب نشده است، اما بنابر گزارش بیزنس اینسایدر، معرفی این طرح در اواخر سال جاری انجام خواهد شد. انتظار میرود که مایکروسافت در سهماههی سوم سال ۲۰۲۲ از طرح خود برای تبلیغات در بازیهای رایگان ایکس باکس رونمایی کند.
مقصود از این طرحها آن است که به تبلیغکنندگان اجازه دهد تا از فضاهای خالی برای نمایش تبلیغات خود به گیمرها در بازیهای رایگان استفاده کنند. بهعنوان مثال، یک بازی اتومبیلرانی میتواند تبلیغاتی در بیلبوردهای مجازی داشته باشد. البته این کار میتواند نتیجهی معکوس داشته باشد و باعث عصبانیت مصرفکنندگان شود. بنابراین شرکتهای سونی و مایکروسافت باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نمایش تبلیغات درون بازی را بدون کوچکترین مزاحمتی برای گیمرها میسر کنند.