نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳

احتمال خرید استودیو سازنده بازی Elden Ring توسط سونی

یک تحلیلگر اعتقاد دارد که استودیوی فرام‌سافتور، توسعه‌دهنده بازی Elden Ring، یکی از کاندیداهای مطرح شده برای اضافه شدن به زیرمجموعه پلی استیشن است.

استودیوی فرام‌سافتور طی سال‌های گذشته با عرضه‌ بازی‌های سبک سولزلایک دارک سولز، سکیرو، Bloodborne و Elden Ring عملکرد چشمگیری را از خود به جا گذاشته است. الدن رینگ به‌عنوان جدیدترین بازی این تیم در کمتر از یک ماه بیش از ۱۲ میلیون نسخه را در سراسر جهان به فروش رسانده و یکی پرطرفدارترین بازی‌های حال حاضر جهان محسوب می‌شود. عملکرد موفقیت آمیز آن‌ها درکنار شایعاتی که در خصوص احتمال خرید یک استودیوی شناخته شده توسط سونی به گوش می‌رسد، باعث شده تا دکتر سرکان توتو، تحلیلگر و مدیرعامل Kantan Games نام این استودیوی ژاپنی را به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی ادغام با توسعه‌دهندگان پلی استیشن مطرح کند.

در حال حاضر Kadokawa Corporation شرکت مادر فرام‌سافتور محسوب می‌شود. توتو ضمن ارائه تاریخچه‌ی مختصری از قراردادهای FromSoftware، به نحوه‌ی ارزش گذاری این شرکت در زمان خرید آن توسط Kadokawa اشاره کرده که به‌گفته‌ی او، «هنوز قلب من را آزرده می‌کند.» ظاهراً این شرکت در سال ۲۰۱۴ استودیوی فرام‌سافتور را با مبلغی معادل ۲۲.۵ میلیون دلار با نرخ تورم فعلی خریداری کرده که به اعتقاد سرکان توتو «بیشتر شبیه یک شوخی است.»

شخصیت های بازی های FromSoftware

درحالی‌که نمی‌توان احتمال خرید این استودیو توسط سونی را رد کرد، باید توجه داشت که مطرح شدن نام یک شرکت به‌عنوان کاندیدای خرید و ادغام لزوماً به معنای قطعی بودن چنین قراردادی نیست. قطعاً فرام‌سافتور یکی از چندین استودیوی دیگری است که تاکنون برای این امر در نظر گرفته شده و صرف علاقه‌ی سونی برای تصاحب این تیم به‌معنی تأیید صریح این موضوع نخواهد بود.

از سوی دیگر جف گراب، خبرنگار رسانه‌ی VentureBeat اخیراً در واکنش به رد شایعات خرید استودیوی کوجیما پروداکشن توسط سونی، ابعاد این خرید را بزرگتر از استودیوی هیدئو کوجیما توصیف کرده بود. در هر حال اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، جالب است ببینیم که نتیجه‌ی آن به چه شکل خواهد بود. چه کسی می‌داند، شاید بعد از این همه سال بالاخره شاهد انتشار قسمت جدید یا نسخه بازسازی شده‌ای از مجموعه Bloodborne باشیم.

درنهایت شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده