// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴

جدول فروش هفتگی انگلستان: رشد فراوان فروش GT7 و هورایزن فوربیدن وست

در جریان هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه، بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را از آن خود کرده است.

مدتی است که بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga روانه‌ی بازار شده است و بازخوردهای خوبی را هم از سوی منتقدین کسب کرد. این در حالی است که Lego Star Wars: The Skywalker Saga در هفته اول ورود خود به چارت انگلستان توانست رتبه اول را از آن خود کند.

در ادامه جدول فروش هفتگی انگلستان، بازی Gran Turismo 7 رتبه دوم و Horizon Forbidden West هم رتبه سوم را کسب کرده‌اند. همچنین بازی‌های FIFA 22 و Pokemon Legends: Arceus هم به‌ترتیب چهارم و پنجم شده‌اند. براساس گزارش رسانه گیمزاینداستری، افزایش موجودی کنسول پلی استیشن 5 در بریتانیا باعث رشد فراوان فروش چند بازی انحصاری PS5 شده است.

افزایش ۳۰۲ درصدی فروش بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales نسبت به هفته‌ی قبل باعث شد که به رتبه‌ی ۱۵ جدول برسد و بازی Ratchet & Clank: Rift Apart با رشد فروش ۷۰۹ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته توانست خود را به رتبه‌ی ۱۷ برساند. بازی ریسینگ Gran Turismo 7 همچنان به فروش عالی خود ادامه می‌دهد و با ۱۶۳ درصد رشد فروش نسبت به هفته‌ی قبل را به رتبه‌ی دوم دست پیدا کرد. در آن سو بازی Horizon Forbidden West استودیو گوریلا که هفته‌ی قبل در رتبه‌ی ۱۴ قرار گرفت، این هفته با ۳۰۷ درصد افزایش فروش به رتبه‌ی سوم جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا رسید.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga استودیو TT Games شرکت برادران وارنر (لگو استار وارز/جنگ ستارگان)

در نیمه دوم جدول، بازی Mario Kart 8: Deluxe رتبه ششم را کسب کرد و Kirby and The Forgotten Lands هفتم شده است. در انتهای جدول هم شاهد بازی Elden Ring در رتبه هشتم و Grand Theft Auto 5 در رتبه نهم هستیم. جالب است بدانید که در هفته اخیر، شاهد عرضه نسخه نسل نهمی GTA V به‌صورت فیزیکی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس بوده‌ایم. همین مورد کاری کرد که بازی Grand Theft Auto V با رشد فروش ۸۹ درصدی مواجه شود و در جمع ۱۰ بازی برتر هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه قرار بگیرد. در انتها هم بازی Animal Crossing: New Horizons در جایگاه دهم قرار گرفته است.

در زیر می‌توانید جدول مربوط‌به ۱۰ بازی برتر هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه انگلستان را در زومجی مشاهده کنید و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

جدول فروش بریتانیا

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Lego Star Wars: The Skywalker Saga-
۲۷Gran Turismo 7-
۳۱۴Horizon Forbidden Westبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۴۳FIFA 22-
۵۴Pokemon Legends: Arceus-
۶۵Mario Kart 8: Deluxe-
۷۲Kirby and The Forgotten Lands-
۸۶Elden Ring-
۹۱۶Grand Theft Auto Vبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۸Animal Crossing: New Horizons-


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده