نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

علاقه اسکوئر انیکس به درآمدزایی با بازی های مبتنی بر بلاک‌چین

رئیس شرکت اسکوئر انیکس از تمایل خود به توسعه‌ی بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین خبر داد؛ بازی‌هایی که به بازیکنان امکان کسب درآمد با ساخت محتوا را بدهند.

یوسوکه ماتسودا در مصاحبه با وب‌سایت یاهو ژاپن گفت که معتقد است تمرکز کامل روی ساخت بازی‌های سنتی برای آینده‌ی شرکت اسکوئر انیکس کافی نیست. او در ادامه به توضیح دیدگاه خود مبنی بر ساخت بازی‌هایی پرداخت که در آن کاربران به تولید محتوا و کسب درآمد می‌پردازند. ماتسودا چندی پیش اعلام کرده بود که اسکوئر انیکس می‌تواند ارز دیجیتال اختصاصی خود را بسازد.

رئیس اسکوئر انیکس در این‌باره گفت: «تمایل داریم در آینده تلاش خود را برای عرضه‌ی بازی‌هایی که در ارائه‌ی محتویات به‌صورت خودگردان کار می‌کنند، امتحان کنیم. در اکثر بازی‌ها محتویات را در قالب یک محصول نهایی و کامل به بازیکنان ارائه می‌دادیم و بازیکنان به تجربه‌ی آن محتویات می‌پرداختند. بااین‌حال اکنون تعداد قابل توجهی از بازیکنان در سراسر جهان هستند که تمایل دارند با ساخت گزینه‌های جدید و خلق راه‌های خلاقانه‌ی تجربه‌ی بازی، در افزایش جذابیت بازی‌های ویدیویی سهیم باشند.

در آینده، ما می‌خواهیم از قدرت این افراد برای توسعه‌ی بازی‌هایی استفاده کنیم که پس از عرضه همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند. اگر به‌جای توجه محض به خوش‌بینی، بتوانیم افراد کمک‌کننده به توسعه‌ی پروژه‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌هایی مانند بلاک‌چین را تشویق کنیم، این احتمال وجود دارد که بتوان از ایده‌های این کاربران، محتوای خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ای ایجاد کرد».

ماتسودا قبلا توسط برخی از فعالان صنعت بازی‌ و بازیکنان به خاطر ارسال نامه‌ی تبریک سال نو که در آن از اشتیاق خود برای گسترش و استفاده از فناوری‌های نوظهور مثل بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و NFT گفت، مورد انتقادات فراوان قرار گرفت. وی در آن نامه نوشته بود که معتقد است بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین می‌توانند مفهوم «بازی برای کسب درآمد» را به پیش ببرند و پتانسیل تولید بازی‌های خودگردان را عملی کنند.

قهرمانان بازی Marvels Avengers

رئیس شرکت اسکوئر انیکس در ادامه توضیح داد که اگر کاربران بتوانند با استفاده از خلاقیت‌های خود در بازی‌های دیجیتالی به کسب درآمد بپردازند، این امر می‌تواند روحیه‌ی سازندگی و خلاقیت آن‌ها را شکوفا کند. همچنین وی معتقد است که فقدان مواردی که بازیکنان را به تولید محتوای خلاقانه تشویق کند، یکی از علل محدود شدن خلاقیت کاربران به شمار می‌آید:

«من متوجه هستم که برخی از افرادی که بازی‌ها را جهت سرگرمی تجربه می‌کنند و در حال حاضر اکثریت جامعه‌ی بازیکنان را تشکیل می‌دهند، نسبت به این روندهای جدید ابراز نگرانی کنند و این کاملا قابل درک است. بااین‌حال، من معتقد هستم که تعداد قابل توجهی از افراد وجود خواهند داشت که انگیزه‌ی آن‌ها «بازی برای مشارکت» است؛ درواقع منظور من از این عبارت، تمایل بازیکنان برای مشارکت در افزایش جذابیت بازی‌ها است».

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی مصاحبه‌ی جدید رئیس شرکت اسکوئر انیکس را با زومجی و دیگران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده