نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

عدم اشاره به آینده کاری بابی کوتیک در برنامه مایکروسافت برای خرید اکتیویژن

اکتیویژن بلیزارد ادعا می‌کند که مایکروسافت درباره‌ی حضور یا عدم حضور بابی کوتیک در سمت ریاست این شرکت پس از نهایی شدن قرارداد خرید، صحبتی نکرده است.

پس از تکمیل خرید، بابی کوتیک یا مقام خود را از دست نمی‌دهد یا از شرکت جدا می‌شود و در نتیجه به‌عنوان پاداش، چند ۱۰۰ میلیون دلار پول دریافت می‌کند

براساس توضیحات جدیدی که به فرم حقوقی موسوم به 8K اکتیویژن بلیزارد اضافه شده، این شرکت ادعا می‌کند که بابی کوتیک و مایکروسافت تاکنون درباره تعیین تکلیف ادامه‌ی حضور او در مقام مدیرعاملی این شرکت پس از نهایی شدن قرارداد خرید، هیچ صحبتی نداشته‌اند. فرم حقوقی 8K سند مفصلی است که جزئیات کامل قرارداد را به اطلاع سهام‌دارها و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌رساند. در بخشی از این سند که به موضوع ارتباط دارد، نوشته شد: «از زمان قبل از تأیید و اجرای قرارداد خرید تا به امروز، هیچ بحث یا مذاکره‌ای در مورد ادامه‌ی فعالیت آقای کوتیک با مایکروسافت صورت نگرفته است».

براساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، چند منبع انتظار دارند که بابی کوتیک، رئیس پرحاشه‌ی اکتیویژن بلیزارد پس از نهایی شدن قرارداد خرید، این شرکت را ترک کند. در این بین بیانیه‌ای که سال گذشته در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده، تأیید می‌کند که کوتیک تنها مدیراجرایی اکتیویژن بلیزارد است که به‌دلیل برخورداری از امتیاز «محافظت از تغییر کنترل»، در صورت جایگزین شدن پس از تصاحب شرکت، چند صد میلیون دلار پاداش مالی دریافت خواهد کرد.

بابی کوتیک رئیس Activision Blizzard

بنابراین درصورتی که مایکروسافت بابی کوتیک را پس از نهایی شدن تصاحب اکتیویژن بلیزارد از کار برکنار کند، صدها میلیون دلار پاداش نصیب او خواهد شد. مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد اخیرا به‌دلیل ایجاد محیط کار آسیب‌زا و رفتار نادرست مدیریتی مورد انتقاد قرار گرفته است. وال استریت ژورنال در ماه نوامبر ۲۰۲۱ گزارشی مبنی بر اطلاع بابی کوتیک از چندین مورد اتهام آزار و اذیت زنان در اکتیویژن بلیزارد را منتشر کرده بود. طبق پرونده‌های نظارتی مربوط‌به ماه فوریه سال ۲۰۲۱، فیل اسپنسر از ایکس باکس تنها چند روز پس از انتشار گزارش نشریه وال استریت، مذاکرات بر سر تصاحب ناشر بازی‌های کال آف دیوتی را آغاز کرد.

قبل از اینکه مایکروسافت اعلام کند قصد خرید اکتیویژن بلیزارد را دارد، حدود ۱۹۰۰ نفر از ۱۰ هزار کارمند این شرکت طوماری را امضا کردند که به موجب آن خواستار استعفای مدیرعامل خود شده بودند. بابی کوتیک در گفت‌وگو با مدیران ارشد خود اعلام کرده بود که اگر نتواند به سرعت فرهنگ حاکم بر این شرکت را تغییر دهد، حاضر به کناره‌گیری از سمت خود خواهد بود.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده