نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۶

توقف توسعه‌ی فناوری بخش چندنفره بازی های استودیو سی دی پراجکت رد

مدیر ارشد سی دی پراجکت تأیید کرد که این استودیو به‌جای توسعه‌ی فناوری اختصاصی بازی‌های چندنفره خود، از قابلیت‌های «پیشرفته‌» موتور آنریل انجین 5 استفاده خواهد کرد.

سی دی پراجکت رد مدتی است که به توسعه فناوری داخلی خود در زمینه بازی‌های مولتی‌پلیر می‌پردازد. برنامه‌ی اولیه‌ی آن‌ها ساخت یک بازی چندنفره‌ی مستقل در دنیای Cyberpunk بود؛ اما در فاصله‌ی کوتاهی از زمان انتشار بازی Cyberpunk 2077، تصمیم به توقف فرایند توسعه‌ی این پروژه گرفت تا به‌جای این کار به تقویت بازی‌های تک‌نفره خود با عناصر مولتی‌پلیر بپردازد. قرار بر این شد تا این کار به تدریج به دو مجموعه‌ی اصلی آن‌ها اضافه شود.

این استودیوی لهستانی رفته‌رفته توسعه‌ی فناوری اختصاصی خود در زمینه بازی‌های چندنفره را آغاز کرد تا به اجرای برنامه‌های خود بپردازد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که اخیراً تغییراتی در این برنامه ایجاد شده است. CD Projekt RED به‌تازگی به همکاری استراتژیک با اپیک گیمز علاقه‌مند شده تا بازی‌های آینده‌ی خود از جمله قسمت‌ جدید بازی Witcher را برپایه موتور آنریل انجین 5 توسعه دهد. Piotr Nielubowicz، مدیر امور مالی سی‌دی پراجکت در گزارش سه‌ماهه اخیر خود تأیید کرد که توسعه‌ی تکنولوژی داخلی سی‌دی پراجکت در زمینه بازی‌های چندنفره به پایان راه خود رسیده است. ظاهراً CDPR تصمیم دارد به‌جای این کار، از فناوری آماده و «پیشرفته» موتور Unreal Engine 5 در این زمینه بهره‌مند شود.

نمایی از محیط بازی سایبرپانک

Nielubowicz در بخشی از توضیحات خود در این‌باره می‌گوید: «ما در گذشته روی پیشبرد تکنولوژی مولتی‌پلیر خودمان تمرکز داشتیم، اما باتوجه‌به تصمیماتی که اخیراً در خصوص همکاری استراتژیک با اپیک گیمز گرفته شده، از فناوری Unreal Engine 5 استفاده خواهیم کرد که به خودی خود، از تکنولوژی چندنفره‌ی پیشرفته‌ای برخوردار است. بنابراین ما برنامه‌ی توسعه‌ی فناوری خودمان را متوقف کرده و در عوض پروژه‌ی مشابه‌ی به ارزش ۴.۹ میلیون دلار را ایجاد کردیم.»

سی‌دی پراجکت در ادامه‌ی کنفرانس مالی خود گزارشی از فروش بازی‌های سایبرپانک 2077 و The Witcher را ارائه و تأیید کرد که بسته الحاقی بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. براین‌اساس، سری بازی‌های ویچر تا امروز در مجموع بیشتر از ۶۵ میلیون نسخه فروش داشته و مجموع فروش سایبرپانک 2077 از ۱۸ میلیون نسخه فراتر رفته است. این استودیو سپس به هواداران اطمینان داد که توسعه‌ی نسخه نسل نهمی بازی The Witcher 3 در «جهنم توسعه» قرار نگرفته است.

درنهایت شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده