نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۰

احتمال از سرگیری عرضه سالانه بازی‌ های Call of Duty از سال ۲۰۲۴

تام هندرسون مدعی شده که اکتیویژن از سال ۲۰۲۴ و با انتشار بازی جدید Call of Duty، روند انتشار سالانه‌ی بازی‌های این مجموعه را از سر خواهد گرفت.

در سال ۲۰۲۲ دو بازی جدید از مجموعه Call of Duty منتشر می‌شوند که دنباله بازی Modern Warfare از سال ۲۰۱۹ و نسخه جدید بازی بتل رویال وارزون را شامل می‌شوند. درحال حاضر می‌دانیم که هر دو بازی در استودیوی اینفینیتی وارد توسعه داده می‌شوند اما برنامه‌های بعدی سازندگان این مجموعه کمی مبهم به‌نظر می‌رسد.

اخیراً گزارش‌ جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد باوجود آغاز فرایند ساخت بازی بعدی Call of Duty در استودیوی تری‌آرک، نباید انتظار عرضه‌ی این بازی در سال آینده را داشته باشیم. در این صورت، این نخستین بار در دو دهه گذشته است که زنجیره‌ی انتشار سالانه بازی‌های کالاف دیوتی متوقف می‌شود. شایعه شده سال آینده و با تکمیل فرایند خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، مجموعه Call of Duty از زمانبندی انتشار سالانه‌ی خود فاصله خواهد گرفت.

بااین‌حال، خبر جدیدی در این خصوص منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهراً شرایط به این شکل پیش نخواهد رفت. Exputer در گزارش جدید خود به نقل از تام هندرسون، اینسایدر شناخته شده دنیای بازی می‌گوید فرایند پیش تولید بازی جدید Call of Duty در استودیوی Sledgehammer Games آغاز شده و این بازی بعد از پروژه‌ی سال ۲۰۲۴ استودیوی تری‌آرک منتشر خواهد شد.

توسعه نسخه جدید بازی Call of Duty در استودیوی تری آرک

جالب اینجا است هندرسون ادعا می‌کند که به‌گفته‌ی اعضای ناشناس این استودیو، اکتیویژن برای تکمیل این پروژه تا سال ۲۰۲۵ به توسعه‌دهندگان اسلج‌همر فرصت داده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که سال آینده تنها یک وقفه‌ی کوتاه در عرضه‌ی بازی‌های کالاف دیوتی خواهد بود و انتشار سالیانه‌ی بازی‌های جدید این مجموعه با عرضه‌ی پروژه‌ی سال ۲۰۲۴ استودیوی تری‌آرک ادامه خواهد یافت.

ازطرفی، ظاهراً Infinity Ward یک پروژه‌ی دو ساله را برای عرضه‌ی محتوای جدید در دنباله‌ی Modern Warfare در پیش گرفته تا خلاء عرضه نشدن بازی جدید در سال ۲۰۲۳ را جبران کند. رسانه‌ی بلومبرگ اخیراً گزارش داده که مایکروسافت در تصمیم‌گیری برای عدم انتشار بازی جدید کالاف دیوتی در سال ۲۰۲۳ دخالتی نداشته است و اکتیویژن تا زمان نهایی‌سازی قرارداد خرید به‎‌شکل مستقل عمل خواهد کرد.

براساس توضیحات تام هندرسون، اسلج‌همر باوجود انتشار بازی Call of Duty: Vanguard در نوامبر سال گذشته، استخدام نیروی جدید در تیم توسعه‌دهندگان خود را افزایش داده که ممکن است نشان‌دهنده‌ی آغاز فرایند ساخت بازی بعدی باشد. اینکه این بازی دقیقاً چه چیزی می‌تواند باشد، تنها زمان می‌تواند مشخص کند؛ سم مگز، نویسنده بازی Call of Duty: Vanguard پیش از عرضه این بازی از تمایل استودیو برای کار روی دو دنباله‌ی مستقیم از این بازی صحبت کرده بود، اما باتوجه‌به عملکرد ضعیف Vanguard در زمینه جلب رضایت مخاطبان و منتقدان، باید دید که آیا اکتیویژن به ساخت دنباله‌ی این بازی چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر.

گیم پلی بازی Call of Duty ونگارد

علاوه‌براین، اوایل امسال اعلام شد که تمامی بازی‌های آینده‌ی مجموعه Call of Duty، بر پایه موتور گرافیکی یکسان و جدیدی ساخته خواهند شد که امسال و با انتشار دنباله بازی Modern Warfare معرفی خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود پروژه‌ی اسلج‌همر نیز از این امر پیروی کند.

مایکروسافت اعلام کرده که باوجود تکمیل قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، بازی‌های این شرکت همچنان برای سایر پلتفرم‌ها منتشر خواهند شد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که تمام بازی‌های جدید Call of Duty تا چند سال آینده هم برای ایکس باکس و هم برای پلی استیشن منتشر شوند. در سایر اخبار، اکتیویژن حدود یک ماه پیش از ساخت بازی Call of Duty: Warzone Mobile خبر داد. 

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده