نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶

سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری سونی در اپیک گیمز برای متاورس

سونی و شرکت هولدینگ Kirkbi جمعاً ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را به پروژه‌های آینده‌ی اپیک گیمز در زمینه توسعه‌ی متاورس اختصاص دادند.

اپیک گیمز، توسعه‌دهنده بازی Fortnite و موتور بازی‌سازی آنریل انجین ازطریق وبسایت رسمی خود اعلام کرد که سونی و شرکت Kirkbi که بیشتر به‌عنوان سرمایه گذار اصلی گروه The Lego Group، سازنده اسباب بازی‌های برند لگو شناخته می‌شود، در مورد سرمایه‌گذاری به ارزش دو میلیارد دلار در این شرکت به توافق رسیده‌اند. اپیک گیمز در این پست ضمن تأیید سهم یک میلیارد دلاری هر یک از این دو شرکت در این پروژه، اعلام می‌کند که این همکاری با هدف «ایجاد نسل جدیدی از سرگرمی‌های اجتماعی در ارتباط بین دنیای دیجیتال و فیزیکی» شکل گرفته است.

علاوه‌براین، کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در این‌باره می‌گوید: «ما به‌عنوان یک شرکت خلاق در صنعت سرگرمی، از سرمایه‌گذاری در اپیک به منظور تعمیق روابط خود در زمینه متاورس بسیار هیجان‌زده هستیم. متاورس دنیای هیجان‌انگیزی است که کاربران و سازندگان محتوا در آن به اشتراک ایده‌های خود می‌پردازند.»

«ما همچنین مطمئنیم که تخصص اپیک از جمله موتور بازی‌سازی قدرتمند آن‌ها با همراهی فناوری سونی، باعث تقویت و تسریع توسعه تجربیات جدید دنیای دیجیتال در زمینه‌هایی مانند ورزش و ابتکارات مجازی ما خواهد شد.»

سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز

سورن توروپ سورنسن، مدیرعامل هولدینگ Kirkbi نیز بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرده و در آن خاطر نشان کرد: «بخشی از سرمایه‌گذاری ما به ترندهایی اختصاص دارند که باور داریم تأثیر قابل توجهی در دنیای آینده‌ی ما و فرزندان ما خواهند گذاشت. این سرمایه‌گذاری باعث تقویت مشارکت ما در دنیای بازی‌های دیجیتال شده و ما خوشحالیم که برای حمایت از ادامه‌ی مسیر رشد اپیک گیمز در این حوزه و تمرکز بلند مدت به سوی آینده‌ی متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

اپیک گیمز تشریح کرده که این سرمایه‌گذاری به دلایل مختلفی همچون «شروط ضمن قرارداد و تأییدیه‌های نظارتی» هنوز به‌طور کامل بسته نشده است.

خبر عقد این قرارداد در ادامه‌ی اخبار همکاری اپیک گیمز و لگو برای «شکل دادن به آینده متاورس» منتشر می‌شود. لذا به‌نظر می‌رسد که متاورس نقش قابل توجهی در آینده‌ی برنامه‌های اپیک گیمز ایفا خواهد کرد و هدف اصلی همکاری گسترده‌ی آن‌ها با سونی، لگو و Kirkbi محسوب می‌شود.

همکاری Lego و اپیک گیمز

این سرمایه‌گذاری بخشی از برنامه بلند مدت سونی در حوزه سرگرمی است، اما سونی همچنان در حال خرید استودیوهای بیشتری نیز است. استودیو Haven جید ریموند، جدیدترین اقدام سونی در خرید استودیوهای بازی‌سازی محسوب می‌شود که حالا نخستین استودیو اختصاصی این شرکت در کشور کانادا به شمار می‌رود. Haven کار خود را در سال ۲۰۲۱ و روی یک بازی AAA چندنفره و انحصاری جدید برای پلی استیشن 5 را آغاز کرد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده