نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳

کونامی انتقادات به eFootball را جدی می‌گیرد

کونامی در آستانه انتشار آپدیت بزرگ eFootball، تأکید کرد که بازخورد بازیکنان نسبت به این بازی را «بسیار جدی» گرفته و به اصلاح و بهبود تجربه کاربری بازی ادامه خواهد داد.

کونامی به‌روزرسانی بزرگی را برای بازی فوتبال eFootball در نظر گرفته که گفته می‌شود با هدف رفع بسیاری از مشکلات اصلی این بازی منتشر می‌شود. ورژن 1.0.0 بازی eFootball قرار است در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در دسترس کاربران قرار بگیرد. این نخستین آپدیت اصلی بازی جدید PES محسوب می‌شود که ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده و به پایداری بیشتر و رفع مشکلات فنی بازی خواهد پرداخت.

اولین نسخه بازی eFootball در ماه سپتامبر سال گذشته منتشر شد تا بلافاصله مورد انتقاد بسیاری از طرفداران این مجموعه قرار بگیرد. اکثر بازیکنان به گیم‌پلی و گرافیک ضعیف این بازی اعتراض کرده بودند. به‌طوری که eFootball بدترین میانگین امتیاز متاکریتیک یک بازی در سال ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

برنامه های بازی eFootball در آینده

کونامی در بیانیه‌ای که در ارتباط با نشریه VGC منتشر کرده، اعلام کرد که انتقادات بازیکنان به این بازی به دلایل مختلفی مطرح شده بود که اکثراً به‌دلیل انتقال بازی به پلتفرم و موتور گرافیکی جدید است. سخنگوی استودیوی سازنده این بازی می‌نویسد:

سخنگوی کونامی: شرکت، تمایل زیادی برای انتشار بازی در سریع‌ترین زمان ممکن داشت. از بازیکنان عذرخواهیم می‌کنیم

«نمی‌توان صراحتاً به یکی از جوانب تصمیم‌گیری درباره این بازی اشاره کرد، اما ناتمام ماندن فرایند توسعه بازی به دلایل مختلفی اتفاق افتاده بود که یکی از آن‌ها انتقال هسته‌ی مرکزی بازی به موتور گرافیکی جدید شبیه‌ساز بازی فوتبال است. پشتیبانی از کنسول‌های نسل بعد از جمله PS5 و ایکس باکس سری ایکس، تغییر سبک بازی به Free-To-Play و موارد دیگر، از دلایل مؤثر در نارضایتی کاربران نسبت به این بازی است. ما در اسرع وقت eFootball 2022 جدیدی را برای بازیکنان ارائه خواهیم کرد.»

«در نتیجه، بازی بازخورد شدیدی را در مورد کیفیت نهایی از سوی بازیکنان دریافت کرد. بااین‌حال، ما از زمان انتشار بازی در سپتامبر ۲۰۲۱، اصلاحات و تغییرات زیادی را براساس نظرات کاربران اولویت بندی کردیم که به‌زودی در بازی اعمال خواهد شد.»

کونامی در ادامه اضافه می‌کند: «ما نظرات بازیکنانمان را بسیار جدی می‌گیریم. ما بلافاصله از زمان انتشار بازی، اصلاحات و بهبود‌های مختلفی را براساس این بازخوردها در اولویت قرار داریم و مثل همیشه همچنان به کار روی ارتقاء تجربه کاربری بازی ادامه خواهیم داد. ما قدردان پیشنهاد‌ها ارزشمند بازیکنان هستیم.»

چهره های عجیب بازیکنان در eFootball

سخنگوی کونامی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم سازنده بازی سال گذشته واقعاً به این نتیجه رسیده بود که بازی آماده‌ی انتشار است، گفت که شرکت تمایل زیادی به انتشار بازی در سریع‌ترین زمان ممکن داشت:

«همان‌طور که در پاسخ به سؤال قبلی به آن اشاره شد، ما برنامه‌ای برای تعویق زمان انتشار بازی نداشتیم. زیرا تمایل زیادی برای انتشار eFootball 2022 در سریع‌ترین زمان ممکن وجود داشت. مطابق معمول، بازی جدید PES باید در فصل پاییز منتشر شود تا با شروع فصل جدید رقابت‌های فوتبال اروپا همزمان باشد. ما از همه بازیکنانی که منتظر انتشار این بازی بودند، عذرخواهی می‌کنیم.»

این وضعیت بازی، قطعا هم برای طرفداران این مجموعه و هم برای طرفداران بازی‌های فوتبال اتفاق ناراحت‌کننده‌ای است؛ چرا که اگر کونامی نتواند دوباره بازی مناسبی در این سبک داشته باشد، رقابت در این سبک شدیدا کم خواهد شد و این بی‌رقیب بودن، می‌تواند حتی به بدتر شدن وضعیت مجموعه فیفا هم منجر شود. امیدواریم تصمیمات بعدی کونامی چه در قبال eFootball 2022 و چه کلا برای آینده بازی‌های فوتبالش هر طور که شده باعث احیای دوباره آن‌ها شوند؛ هرچند که این کار شدیدا سخت به‌نظر می‌رسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده