نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸

احتمال عدم انتشار بازی Need for Speed جدید برای کنسول های نسل ۸

ظاهرا نسخه‌ی بعدی بازی Need for Speed استودیو Criterion در سال ۲۰۲۲ به‌دست بازیکن‌ها می‌رسد و برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر نمی‌شود.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی نید فور اسپید بعدی احتمالا میان-نسلی نخواهد بود و تنها برای نسل ۹ عرضه می‌شود. نسخه‌ی جدید بازی Need for Speed که در استودیو کرایتریون گیمز مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد، در ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود. بااین‌حال استودیو Criterion برای کمک به استودیو دایس در تولید بازی Battlefield 2042 از تأخیر این نسخه خبر داد و شرکت الکترونیک آرتز یک زمان تقریبی برای انتشار آن تعیین کرد. درحال‌حاضر این بازی برای عرضه در سال مالی جاری شرکت EA در نظر گرفته شده است.

در گذشته گزارش‌هایی مبنی‌بر عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی Need for Speed در سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد، اما گزارش تازه نشان می‌دهد که این بازی احتمالا کمی دیرتر از آن زمان به قفسه‌ی فروشگاه‌ها راه می‌یابد. جف گراب در قسمتی از پادکست ویژه GrubbSnax سایت Giant Bomb گفت که بازی نید فور اسپید جدید همچنان در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود و احتمالا در نوامبر (آبان-آذر) به‌دست گیمرها می‌رسد. جالب اینکه این اینسایدر اضافه می‌کند که کاربران کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نباید انتظار تجربه‌ی این بازی را داشته باشند و این اثر تنها در دسترس گیمرهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قرار می‌گیرد.

شرکت الکترونیک آرتز تصمیم دارد تا تعدادی از آثار برجسته‌ی آتی خود نظیر بازی Dead Space Remake و احتمالا نسخه‌ی بعدی بازی Dragon Age را تنها برای کنسول‌های نسل ۹ عرضه کند. بنابراین جای تعجبی ندارد که بازی Need for Speed بعدی نیز منحصرا در اختیار کاربران کنسول‌های نسل فعلی قرار بگیرد. البته نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی نید فور اسپید هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر بمانیم. اگر EA واقعا بخواهد این بازی را در اواخر سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار دهد، احتمالا در ماه‌های آتی به‌سراغ معرفی آن خواهد رفت.

به‌تازگی گزارش شد که استودیو Codemasters Cheshire به‌عنوان تیم پشتیبان به استودیو کرایتریون گیمز در توسعه‌ی بازی Need for Speed جدید کمک می‌کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده