نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹

ساخت بازی Tomb Raider جدید با آنریل انجین 5 تایید شد [به‌روزرسانی]

ساخت بازی جدید Tomb Raider تایید شد. این بازی توسط استودیوی کریستال داینامیکس و با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته خواهد شد.

به‌روزرسانی ساعت ۲۳: دقایقی پیش جف راس، کارگردان بازی Days Gone ساخته‌ی Bend Studio اعلام کرد برای کار روی پروژه توم ریدر به استودیوی کریستال داینامیکس پیوسته است. راس در سال ۲۰۱۹ و پس از رد شدن ایده‌ ساخت دنباله‌ی دیزگان از استودیو بند جدا شده بود. براساس اطلاعات منتشر شده، راس کار خود را در نقش کارگردان طراحی و از شعبه‌ی Crystal Northwest در شهر سیاتل آغاز خواهد کرد.

متن اصلی خبر: دقایقی پیش و در جریان برگزاری رویداد آنلاین 2022 State of Unreal اپیک گیمز، استودیوی کریستال داینامیکس ساخت بازی جدیدی از مجموعه‌ی توم ریدر را تایید کرد.

در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از داستان یا تاریخ انتشار بازی در دسترس نیست، اما به‌گفته‌ی دالاس دیکینسون، مدیر برند بازی‌های توم ریدر این بازی جدید با موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین 5 ساخته می‌شود. پیش از این تمامی ساخته‌های قبلی کریستال داینامیکس و آخرین نسخه‌ی سری Shadow of the Tomb Raider با Foundation Engine، موتور گرافیکی اختصاصی این استودیو توسعه یافته بود و این اولین تجربه‌ی این شرکت با ابزارهای بازی‌سازی اپیک گیمز خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده، ساخت یک تجربه‌ی اکشن ماجراجویی سینمایی منحصربه‌فرد به‌عنوان دلیل استفاده از این موتور بازی‌سازی اعلام شده است. کریستال داینامیکس از کمک مهندسان و توسعه‌دهندگان اپیک گیمز برای به‌کار بردن تکنولوژی‌های جدید گرافیکی نوین در ساخت این بازی نیز بهره خواهد برد.

به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان استودیوی Crystal Dynamics کار روی این بازی جدید به‌تازگی آغاز شده است و هواداران برای دیدن اولین نمایش‌های آن باید برای مدتی منتظر بمانند. کریستال داینامیکس از تمامی بازی‌سازان علاقه‌مند و مسلط به موتور آنریل می‌خواهد تا برای کمک به توسعه‌ی این پروژه‌ی جدید به تیم‌های بازی‌سازی این استودیو بپیوندند. ساخت این بازی در استودیوی اصلی کریستال داینامیکس در شهر رد وود سیتی ایالت کالیفرنیا و استودیوهای پشتیبان Crystal Northwest در شهر بل‌ویوی ایالت واشنگتن و Crystal Southwest در شهر آستین تگزاس دنبال خواهد شد.

کریستال داینامیکس در حال حاضر به جز این بازی، در ساخت ریبوت بازی Perfect Dark نیز با استودیوهای داخلی ایکس باکس همکاری می‌کند. پیش از این ساخت پرفکت دارک نیز با موتور گرافیکی آنریل انجین 4 آغاز شده است و بنابراین بازی‌سازان استودیوهای کریستال داینامیکس می‌توانند از تجربیات و دانسته‌های خود در ساخت این دو پروژه‌ی هیجان انگیز روی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 که از همین امروز در دسترس استودیوهای همکار اپیک گیمز قرار می‌گیرد استفاده کند.

سال گذشته و در جریان رویداد بیست‌و‌پنج سالگی سری توم ریدر، ویل کرزلیک یکی از کارگردانان کریستال داینامیکس از برنامه‌های این استودیو برای یکسان‌سازی داستان‌ها و خطوط زمانی بازی‌های سه‌گانه‌ی ریبوت توم ریدر و بازی‌های اورجینال این سری که توسط استودیوی بریتانیایی Core Design ساخته شده‌اند خبر داده بود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کریستال داینامیکس چه مسیری را برای ادامه‌ی ماجراجویی های لارا کرفت انتخاب خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده