نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۴

احتمال ادغام ایکس باکس لایو گلد و گیم پس آلتیمیت در آینده

یک منبع ادعا می‌کند که مایکروسافت در فکر پایان دادن به فروش ایکس باکس لایو گلد و ارائه‌ی مزایای آن صرفا با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که احتمال ادغام ایکس باکس لایو گلد و گیم پس آلتیمیت وجود دارد. سرویس‌های اشتراکی تبدیل به بخشی از صنعت بازی شده‌اند. مایکروسافت با گیم پس توجه طرفدارهای خود را جلب می‌کند و شرکت سونی می‌خواهد با سرویس PlayStation Plus جدید، بیشتر از قبل در این مسیر جلو برود. ایکس باکس گیم پس خود را به‌عنوان مؤلفه‌ی اصلی اکوسیستم ایکس باکس تثبیت کرده است و با گسترش این سرویس اشتراکی، جای تعجبی ندارد که ردموندی‌ها پیوسته در فکر افزایش مشترک‌های آن باشند.

در همین راستا شاید به‌زودی ایکس باکس لایو گلد، اشتراک مورد نیاز برای تجربه‌ی بازی‌های چندنفره‌ی پولی در ایکس باکس، برای همیشه با سرویس Xbox Game Pas Ultimate ترکیب شود. درحال‌حاضر هم مشترک‌های گیم پس آلتیمیت خود به خود به تمام مزایای ایکس باکس لایو گلد دسترسی دارند، اما بنابر ادعای خبرنگاری با نام برد سمز، مایکروسافت در نظر دارد تا کاملا به فروش جداگانه‌ی ایکس باکس لایو گلد خاتمه دهد و آن را منحصرا از طریق ایکس باکس گیم پس آلتیمیت ارائه کند. این به آن معنا است که اگر می‌خواهید بازی‌های پولی را به‌شکل آنلاین تجربه کنید، به اشتراک گیم پس نیاز خواهید داشت.

بازی افراد با سرویس Xbox Live Gold / ایکس باکس لایو گلد

البته این اولین‌بار نیست که شایعاتی از این دست به گوش‌مان می‌رسد. در طول سال‌های گذشته بارها و بارها گزارش‌هایی مبنی‌بر احتمال اتمام کار سرویس ایکس باکس لایو گلد منتشر شد. بااین‌وجود شرکت مایکروسافت قبلا اعلام کرد که برنامه‌ای برای انجام چنین تغییراتی ندارد. طبق گزارش‌های اخیر، مایکروسافت برای راه‌اندازی یک اشتراک خانوادگی برای سرویس Xbox Game Pass برنامه‌ریزی می‌کند. این احتمال وجود دارد که ادغام ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس درکنار معرفی اشتراک خانوادگی گیم پس به‌عنوان بخشی از تغییرات آتی این سرویس در یک زمان اتفاق بیفتند.

در ماه ژانویه‌ی سال گذشته شرکت مایکروسافت در پی واکنش‌های منفی گسترده از تصمیم خود برای افزایش قیمت سرویس ایکس باکس لایو گلد برگشت و تأیید کرد که بازیکن‌ها برای تجربه‌ی بازی‌های چندنفره‌ی رایگان نیازی به اشتراک طلایی ندارند. درحال‌حاضر شایعه‌ی «ترکیب کامل سرویس‌های ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در آینده» تأیید نشده است و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات رسمی از سوی شرکت Microsoft منتظر بمانیم. 


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده