// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

احتمال خرید استودیو کوانتیک دریم توسط شرکت چینی NetEase

استودیو Quantic Dream دیوید کیج که با بازی Detroit: Become Human و بازی Heavy Rain شناخته می‌شود، براساس گزارش جدید در آستانه‌ی خریداری شدن کامل توسط شرکت NetEase قرار دارد.

تام هندرسون، خبرنگار و اینسایدر برجسته‌ی صنعت بازی در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد که احتمالا در فصل تابستان سال جاری شاهد اعلام خبر خرید استودیو کوانتیک دریم توسط شرکت چینی NetEase خواهیم بود. این تیم بازی‌سازی فرانسوی که مدتی قبل یک شعبه‌ی جدید هم در کشور کانادا تأسیس کرد، بدون شک بیشتر به خاطر دیوید کیج شناخته می‌شود. او نویسندگی و کارگردانی بازی The Nomad Soul، بازی Fahrenheit، بازی Heavy Rain، بازی Beyond: Two Souls و بازی Detroit: Become Human را در کارنامه دارد.

گزارش جدید می‌گوید که استودیو Quantic Dream از سال ۲۰۱۸ خواستار خریداری شدن کامل بوده است و حالا بعد از معرفی بازی Star Wars Eclipse شانس بیشتری برای دستیابی به این هدف دارد. گویا هندرسون فکر می‌کند که قرارداد خرید کوانتیک دریم توسط شرکت NetEase یا به‌صورت کامل امضا شده است یا فاصله‌ی اندکی با نهایی‌سازی دارد.

تصویر دو نفر با لایت‌سیبر در بازی Star Wars Eclipse

NetEase Games مدام در حال افزایش فعالیت خود در تولید و عرضه‌ی بازی‌های AAA برای کنسول‌ها و پلتفرم PC است. به همین دلیل حدود دو ماه قبل شاهد تأسیس استودیو Nagoshi از سوی شرکت NetEase بودیم. توشیهیرو ناگوشی، خالق سری بازی یاکوزا پس از ۳۲ سال همکاری با سگا از شرکت ژاپنی جدا شد تا در استودیو Nagoshi به تولید بازی برای NetEase Games بپردازد. تازه فراموش نکنید که شرکت مورد بحث در سال گذشته استودیو Grasshopper Manufacture، سازنده‌ی سری بازی No More Heroes را هم خریداری کرد.

شرکت ثروتمند NetEase در سال ۲۰۱۹ بخش اندکی از سهام کوانتیک دریم را به‌دست آورد. حالا براساس جدیدترین گزارش راه‌یافته به اخبار بازی، بعید نیست که چند ماه دیگر بشنویم که NetEase Games واقعا ۱۰۰ درصد سهام استودیو Quantic Dream را تصاحب کرد. براساس توضیحات تام هندرسون ظاهرا «تأمین منابع مورد نیاز استودیو برای بازی Star Wars Eclipse» به‌عنوان دلیل اصلی خرید معرفی شده است.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده