طراح ارشد بتسدا: Starfield هوش از سر بازیکنان خواهد برد
بتسدا امسال و با بازی جدید Starfield انتظارات بسیار بالایی را از سوی طرفداران ایجاد کرده است. این بازی نقش آفرینی و علمی تخیلی بهعنوان یک تجربه کاملاً جدید در نسل نهم توصیف شده که در دنیای متفاوت و شگفتانگیزی با مضامین فضایی قرار گرفته و گیمپلی نقش آفرینی آن جدیتر و «هاردکورتر» از بازیهای قبلی بتسدا توصیف شده است. حالا امیل پاگلیارلو، طراح ارشد و نویسنده این بازی مصاحبه جدیدی را در وبسایت رسمی بتسدا انجام داده و درباره معنی و مفهوم این بازی برای او و تأثیرات آن صحبت کرده است.
پاگلیارولو که قبلاً سابقه کار در مجموعه بازیهای The Elder Scrolls و Fallout را در کارنامه دارد، در بخشی از مصاحبه خود در اینباره اظهار داشت: «گفتنِ اینکه شما میخواهید بعد از ۲۰ سال اولین IP جدید بتسدا را ایجاد کنید، یک چیز است اما عملی کردن آن یک مسئله کاملاً متفاوت خواهد بود. تماشای تغییر و تحول Starfield در راه تبدیل شدن به این بازی شگفت انگیز، تجربه الهام بخشی برای ما بوده و در این مسیر زمینههای جدید بسیار زیادی پوشش داده شد. گاهی اوقات و بهخصوص در اوایل مسیر به نقطهای میرسید که در حال کار روی یک بازی هستید ولی با آشفتگی کلافه کنندهای مواجه هستید؛ دلیل آن هم تأثیر اخبار و رسانهها هستند. این طبیعت صنعت توسعهی بازی است.»
«اما بعد از آن به مرحلهای میرسید که سیستم واقعاً شروع به شکل گرفتن میکند و همهچیز به خوبی درکنار هم کار میکنند و حالا میبینید که همه چیز در حال تبدیل شدن به چشم اندازی است که در ابتدای این ماجرای دیوانهوار در سر داشتید. وقتی این اتفاق برای اولینبار با Starfield اتفاق افتاد، واقعاً با خودمان گفتیم که «واو!... این واقعاً یک چیز خاص و شگفت انگیز است. این بازی هوش از سر بازیکنان خواهد برد.» حالا فقط باید آن را تمام کنیم.»
پاگلیارولو در ادامه میگوید که تیم توسعهدهندگان بتسدا در ساخت بازی استارفیلد از بازیهای زیادی الهام گرفته است. «همیشه چیزهایی وجود دارند که برای من الهام بخش بوده و من را هیجانزده میکنند. من واقعاً عاشق تجربه بازیهایی هستم که باعث میشوند مدام سرم را تکان داده و با خودم بگویم: «واو!... میدونم که آنها چطور این کار را کردند و این یک موفقیت دیوانه کننده است.» بازیهای جدید Spider-Man برای من اینگونه بودند؛ یا Cyberpunk، پسر! ساخت یک محیط غولپیکر و جهانباز مثل Night City اصلاً کار سادهای نیست. این بازی واقعاً چشمگیر است.»
بازی Starfield برای عرضه در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی برنامهریزی شده است. درضمن کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس نیز از روز عرضه به این بازی دسترسی خواهند داشت. تاد هاوارد، رئیس استودیوهای بتسدا قبلاً وعدهی نمایش مناسبی برای این بازی را در تابستان امسال به طرفداران داده است. احتمالاً این نمایش در برنامهی اختصاصی مایکروسافت که مشابه رویداد E3 و برای ماه ژوئن برنامهریزی میشود، انجام خواهد شد.