نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹

شفاف‌سازی بلیزارد درباره تاریخ عرضه‌ی بازی موبایل Diablo Immortal

به‌گفته‌ی بلیزارد تاریخ گزارش شده از نسخه‌ی iOS بازی Diablo Immortal رسمی نیست و زمان دقیق انتشار این بازی موبایل در آینده اعلام می‌شود.

روز گذشته شرکت اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد هواداران سری محبوب نقش‌افرینی دیابلو می‌توانند نسبت به پیش‌ثبت‌نام بازی موبایل Diablo Immortal روی فروشگاه دیجیتالی اپ استور اقدام کنند. در هنگام انتشار این خبر فروشگاه اپ استور تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) را به‌عنوان روز انتشار این بازی موبایل اعلام شده بود که حالا به‌نظر می‌رسد این تاریخ از سوی بلیزارد تایید نشده است.

طبق گفته‌ی سخنگوی این شرکت، این تاریخ بدون هماهنگی قبلی با سازندگان بازی اعلام شده است و کاربران باید همچنان در انتشار تایید بلیزارد از تاریخ انتشار نهایی بازی باشند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به فروشگاه گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای سیستم‌عامل‌های موبایل اپل مراجعه کنند. طبق توضیحات بلیزارد اگر تعداد ثبت‌نام برای دانلود این بازی از مرز ۳۰ میلیون کاربر عبور کند، تمامی این کاربرها در زمان انتشار بازی باندل Horadrim Cosmetic set را دریافت خواهند کرد. البته برای فعال‌سازی آن باید بخش آموزشی بازی را تا حداکثر ۳۰ روز پس از عرضه ی رسمی بازی کامل کنید. شما می‌توانید تریلر اعلام آغاز ثبت نام بازی Diablo Immortal را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

حوادث Diablo Immortal پنج سال پس از وقایع اکسپنشن Lord of Destruction بازی دیابلو ۲ و پیش از دیابلو ۳ اتفاق می‌افتد و داستان روبرویی فرقه‌‌های Immortals و Shadows را روایت خواهد کرد. بازیکنان بازی را از منطقه‌ی Wortham آغاز می‌کنند و در جریان بازی به مناطقی مانند Frozen Tundra و شهر بزرگ Westmarch نیز قدم خواهند گذاشت. Westmarch به‌عنوان لوکیشن مرکزی بازی عمل خواهد کرد و بیشتر تعاملات آنلاین بازیکنان و خرید و فروش آیتم‌ها در این بخش از بازی صورت خواهد گرفت.

براساس اطلاعات منتشر شده، یکی از قابلیت‌های جدید معرفی شده‌ی Diablo Immortal، توانایی تغییر کلاس کارکتر انتخابی بدون ساخت یک شخصیت جدید است. این قابلیت که ظاهرا از سیستم کلاس‌بندی شغل‌های بازی آنلاین Final Fantasy XIV الهام گرفته است، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ساخت یک کارکتر جدید، کلاس شخصیتی خود را از میان ۶ کلاس Demon Hunter ،Necromancer ،Monk ،Barbarian ،Wizard و Crusader انتخاب کنند. هرکدام از این کلاس‌ها ۱۲ مهارت قابل آزادسازی خواهد داشت که بازیکنان می‌توانند پنج مهارت را به‌صورت همزمان فعال داشته باشند.

تصویر هنری بازی موبایل Diablo Immortal

پیش از این اعلام شده بود که Diablo Immortal قرار است در نیمه‌ی اول ۲۰۲۲ در دسترس کاربران قرار گیرد. معرفی اولیه بازی در رویداد BlizzCon 2018 بازخوردهای منفی زیادی از سوی طرفداران بازی‌های بلیزارد دریافت کرد و در طول سال‌ها سازندگان بازی سعی داشته‌اند تا از نظرات طرفداران برای بهبود کیفیت بازی در طول مراحل ساخت آن بهره ببرند. بازخوردهای بتای محدود بازی که مدتی پیش برگزار شد از گیم‌پلی سرگرم‌کننده و محیط‌های جذاب درکنار مشکلات متعدد خبر دادند.

به‌گفته‌ی کاربرانی که موفق به تجربه بازی شده‌اند، بلیزارد به‌خوبی توانسته است عناصری از گیم‌پلی اعتیادآور سری دیابلو را در این نسخه از بازی نیز تا حدودی تکرار کند اما نگرانی‌های مربوط‌به خرید واحد پولی درون بازی که Platinum نام دارد و به‌طور کلی قیمت‌گذاری پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی باعث شده است که بسیاری از هوادران مجموعه نسبت به عرضه‌ی این بازی چندان خوشبین نباشند. هرچند از حالا تا تابستان زمان زیادی برای اصلاح و تغییر ساختار اقتصاد درون بازی وجود دارد که امیدواریم بلیزارد بتواند این مشکلات را برطرف کند.

بازی آنلاین Diablo Immortal در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر می‌شود. هنوز هیچ اطلاعاتی از احتمال عرضه‌ی بازی برای کامپیوتر و دیگر پلتفرم‌ها اعلام نشده است، اما می‌دانیم که نسخه‌ی موبایل این بازی از زمان عرضه از کنترلرهای بازی و قابیلت دخیره‌سازی بین‌ پلتفرمی پشتیبانی می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده