نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴

فناوری FSR 2.0 در راه کنسول های ایکس باکس

شرکت AMD تأیید کرد که FidelityFX Super Resolution به‌زودی با کیت‌های توسعه‌ی ایکس باکس در دسترس بازی‌سازها قرار می‌گیرد.

شرکت AMD از مدتی قبل فناوری FidelityFX Super Resolution (یا به اختصار FSR) را به‌عنوان رقیب فناوری DLSS (بهبود کیفیت تصاویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی) شرکت انویدیا معرفی کرده است. در طول یک سال گذشته شاهد پشتیبانی گسترده‌ی این فناوری سوپرسمپلینگ در بسیاری از بازی‌ها در کامپیوتر بودیم. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این فناوری در آینده‌ی نه‌چندان دور به کنسول‌های ایکس باکس نیز راه خواهد یافت.

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی تأیید شد که تکنولوژی FSR با کیت‌های توسعه‌ی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به‌صورت پیش‌نمایش در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. بنابر گزارش رسانه‌ی The Verge، شرکت AMD تأیید کرد که فناوری FSR 2.0 نیز به‌زودی به کنسول‌های ایکس باکس راه خواهد یافت. درحال‌حاضر زمان دقیق استفاده‌ی توسعه‌دهندگان از فناوری FidelityFX Super Resolution در بازی‌ها مشخص نیست و باید زمان بیشتری را برای اطلاع از آن منتظر بمانیم. بااین‌وجود شرکت AMD می‌گوید که تکنیک سوپرسمپلینگ آن‌ها به‌طور کامل از کنسول‌های ایکس باکس پشتیبانی می‌کند.

در ماه‌های اخیر توسعه‌دهنده‌های بسیاری درباره‌ی نحوه‌ی پشتیبانی از Super Resolution در کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به گفت‌وگو پرداختند و مسائلی نظیر استفاده از آن در توسعه‌ی بازی‌ها، کیفیت بصری و عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. باید دید که توسعه‌دهندگان چه زمانی از FSR در بازی‌ها استفاده می‌کنند و این فناوری تا چه اندازه باعث بهبود تجربه‌ی بازیکن‌ها خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده