نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۸

شایعه: بازی AAA بعدی کدمسترز از سری WRC خواهد بود

طبق گزارش‌های جدید، احتمالا شرکت کدمسترز به سری DiRT استراحت می‌دهد و روی توسعه‌ی نسخه‌های جدید فرمول یک، GRID و WRC متمرکز شده است.

در ماه اکتبر، شرکت کدمسترز با انتشار یک آگهی شغلی اعلام کرد که روی جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین بازی خود طی ۱۰ سال اخیر کار می‌کند. بسیاری از طرفداران بازی‌های ریسینگ در آن زمان تصور کردند که این بازی نسخه‌ای جدید از سری DiRT خواهد بود و باتوجه‌به انتشار DiRT 5 در سال ۲۰۲۰، پیش‌بینی‌ها به DiRT Rally 3 نزدیکتر شدند. بااین‌حال گزارش‌های منتشرشده به تفاوت برنامه‌های کدمسترز با پیش‌بینی‌ها اشاره دارد.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط تام هندرسون، بازی AAA جاه‌طلبانه‌ای که کدمسترز به آن اشاره کرد، نسخه‌ی بعدی WRC است. اگرچه اکنون توسعه‌ی سری WRC در دست استودیو Kylotonn است و وظیفه‌ی انتشار آن را شرکت Nacon بر عهده دارد، اما کدمسترز در ژوئن ۲۰۲۰ اعلام کرد که لایسنس رقابت‌های World Rally Championship سازمان FIA را از سال ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۲۷ به‌دست آورده است.

به‌گفته‌ی هندرسون، پروژه‌ی DiRT Rally 3 برای مدتی در حال توسعه بود اما کدمسترز ساخت آن را در اواخر سال ۲۰۲۱ متوقف کرد. درواقع به نظر می‌رسد که کدمسترز به سری DiRT استراحت خواهد داد. این تیم بزرگ که به شرکت الکترونیک آرتز تعلق دارد، ظاهرا تمرکز خود را روی توسعه‌ی نسخه‌های جدیدی از سری F1 ،GRID و WRC گذاشته است.

سری بازی Dirt

طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد توسعه‌ی بازی جاه‌طلبانه‌ی کدمسترز با مشکلاتی مواجه شده است. درواقع رهبری کدمسترز و مدیریت ضعیف شرکت الکترونیک آرتز با مشکلاتی از قبیل عدم تمدید قراردادها و نادیده گرفتن نگرانی‌های اعضای تیم توسعه، منجر به کاهش تعداد کارمندها شده است. طبق گزارش تعداد بازی‌سازهای محصول از ۲۰۰ نفر به ۱۲۰ نفر کاهش یافت.

هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون زمان انتشار بازی AAA کدمسترز منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد در سال آینده شاهد انتشار آن خواهیم بود. در اوایل سال جاری میلادی در گزارشی اعلام شد که استودیو Cheshire کدمسترز به‌عنوان تیم پشتیبانی در توسعه‌ی بازی Need for Speed جدید همکاری دارد.

به نظر شما بازی جاه‌طلبانه‌ی بعدی کدمسترز نسخه‌ی بعدی کدام سری ریسنیگ خواهد بود؟ شما می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده