نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳

مخالفت کارگردان بازی The Witcher جدید با کرانچ کاری

سی‌دی پراجکت رد در زمان توسعه‌ی The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 به‌دلیل فشار کاری شدید مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. کارگردان ویچر جدید می‌گوید که در تولید این بازی، خبری از کرانچ نخواهد بود.

چندی پیش شرکت سی‌دی پراجکت به‌صورت رسمی اعلام کرد که تولید نسخه‌ی بعدی سری محبوب ویچر شروع شده است. هنوز نام کامل و رسمی این بازی را نمی‌دانیم و پروسه‌ی ساخت آن روی آنریل انجین 5 جلو می‌رود. پس از تایید ساخت بازی، برخی کاربران توییتر به تحمیل فشار کاری شدید به کارمندها در زمان ساخت ویچر ۳ و سایبرپانک 2077 اشاره کردند که با واکنش کارگردان The Witcher جدید روبه‌رو شد.

جیسون اسلما یکی از اعضای شرکت سی‌دی پراجکت رد است که هم‌اکنون به‌عنوان کارگردان نسخه‌ی جدید سری بازی ویچر فعالیت می‌کند. او پیش از این به‌عنوان برنامه‌نویس در ساخت بازی The Witcher 3: Wild Hunt و Gwent: The Witcher Card Game نقش داشت و از اواخر سال ۲۰۱۸ مسئولیت کارگردانی بازی Gwent را بر عهده گرفت. حال سی‌دی پراجکت رد به اسلما اعتماد کرده است و وی به‌عنوان بازی AAA تازه‌ی این استودیو شناخته می‌شود.

یک انسان با ارگان های ماشینی در نورهای نئونی شهر آینده نگرانی بازی سایبرپانک 2077 شرکت لهستانی سی دی پراجکت رد

او در حساب توییتر خود ضمن اشاره به نسخه‌ی جدید ویچر و درخواست از علاقه‌مندان به مشارکت در توسعه‌ی این اثر، به سابقه‌ی شرکت سی‌دی پراجکت رد در دست‌وپنجه نرم کردن با کرانچ (فشار کاری شدید) پرداخت. وی اعلام کرد که کرانچ جایی در تیم بازی‌سازی او ندارد. اسلما می‌گوید که متعهد به بهبود شرایط برای اعضای تیم است.

جای تعجبی ندارد که تیم مدیریت سی‌دی پراجکت رد به‌دنبال بازگرداندن اعتبارهای از دست رفته‌ی خود باشد. در زمان توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بسیاری از کارمندان مجبور به تحمل کرانچ شدید کاری شدند؛ درحالی‌که سی‌دی پراجکت رد در ابتدا قول داده بود که هیچ کدام از آن‌ها مجبور به تحمل فشار کاری نخواهند شد.

جیسون اسلاما کارگردان نسخه‌ی چهارم ویچر

(جیسون اسلما، کارگردان نسخه‌ی AAA بعدی سری ویچر)

البته شرکت سی‌دی پراجکت از زمان انتشار گزارش‌های بسیار از کرانچ در مراحل توسعه‌ی Cyberpunk 2077، اقدام به بهبود فرهنگ کاری زیرمجموعه‌های خود کرده است. برای مثال کاهش استرس، جلوگیری از فرسودگی شغلی و توجه به نیازهای کارکنان در برنامه‌های این شرکت قرار دارد تا آن‌ها با یک ذهنیت کاملا مثبت به فعالیت مشغول باشند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را پیرامون این خبر مطرح کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده