نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲

انتشار به روزرسانی نسل ۹ بازی Dying Light برای ایکس باکس

اولین بازی Dying Light اکنون سه حالت گرافیکی را در کنسول ایکس باکس سری ایکس ارائه می‌دهد، اما امکان تجربه‌ی آن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در ایکس باکس سری اس وجود ندارد.

هنوز حتی چند ماه نیز از عرضه‌ی بازی Dying Light 2 Stay Human نمی‌گذرد و قطعا برای چند سال آینده توجه شرکت تک‌لند روی انتشار محتوای تازه و پشتیبانی از این محصول اکشن نقش‌آفرینی جهان-باز معطوف خواهد بود. بااین‌وجود هنوز کار این توسعه‌دهنده با نسخه‌ی اول بازی تمام نشده است. به‌روزرسانی نسل بعد بازی Dying Light 1 در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد و اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این آپدیت به خانواده‌ی کنسول‌های ایکس باکس نیز راه یافته است.

شرکت Techland اخیرا با انتشار یک توئیت تازه جزئیاتی از به‌روزرسانی نسل بعدی بازی Dying Light 1 در اختیار طرفدارها قرار داد. این ارتقا نه‌تنها روی جنبه‌های گرافیکی نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تأثیر می‌گذارد، بلکه بهبودهایی را نیز برای نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس به‌همراه می‌آورد. برای شروع باید بگوییم که بازی دایینگ لایت ۱ در کنسول ایکس باکس سری ایکس دارای سه حالت گرافیکی خواهد بود: حالت Performance برای تجربه‌ی بازی با وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، حالت Balanced برای تجربه‌ی بازی با وضوح 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و حالت Quality برای تجربه‌ی بازی با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه.

بااین‌حال در کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان ایکس تنها دو حالت گرافیکی در دسترس است و هیچ یک از آن‌ها امکان تجربه‌ی بازی با نرخ ۶۰ فریم را برای بازیکن‌ها فراهم نمی‌آورد. در این کنسول‌ها حالت Performance برای تجربه‌ی بازی Dying Light 1 با وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است و حالت Quality وضوح 1440p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. چندی قبل پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با کمی تأخیر به نسخه‌ی ایکس باکس سری اس بازی Dying Light 2 Stay Human اضافه شد. بنابراین امیدواریم که امکان تجربه‌ی بازی دایینگ لایت با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز برای سری اس فراهم شود.

تلاش زامبی بازی Dying Light 2 Stay Human برای رسیدن به بازیکن

بازی Dying Light 1  و بازی Dying Light 2 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه هستند. نسخه‌ی اول این بازی در دسترس کاربران نینتندو سوییچ نیز قرار گرفته است، اما کاربران این کنسول هیبریدی شرکت نینتندو برای تجربه‌ی نسخه‌ی دوم باید تا اواخر سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. بازی دایینگ لایت ۲ در بررسی زومجی نمره‌ی ۷ از ۱۰ را کسب کرد که در خلاصه‌ی آن می‌خوانیم:

«Dying Light 2 Stay Human اثری است که از همان برخورد اولیه نشان می‌دهد که توان تبدیل شدن به تجربه‌ای واقعا سرگرم‌کننده را دارد. جذابیت بالای گشت‌و‌گذار در جهان بی‌نهایت چشم‌نواز بازی با حرکات پارکور و تنش مناسب رویارویی با زامبی‌ها، ساعت‌های اولیه بازی را بسیار هیجان‌انگیز کرده است. بااین‌حال به مرور زمان، از یک طرف داستان بازی کشش اولیه را از دست می‌دهد و به‌دلیل شخصیت‌پردازی نه‌چندان خوب و آشفتگی کلی، تاثیرگذاری آن از بین می‌رود و از طرف دیگر، تکراری شدن برخی فعالیت‌های جانبی در بازی یا نبرد با دشمنان انسانی آن، به تجربه کلی بازی ضربه می‌زنند. با این وجود،‌ هنوز هم دایینگ لایت 2 برای آن‌هایی که نسخه اول را واقعا دوست داشتند یا کلا طرفدار آثار زامبی‌محور هستند،‌ ارزش یک بار تجربه را خواهد داشت».


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده