// دوشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹

شروع ساخت بازی ویچر جدید با آنریل انجین 5

شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت به شکل ناگهانی اعلام کرد که اکنون مراحل ساخت بازی The Witcher جدید را با آنریل انجین 5 جلو می‌برد.

در جدیدترین اخبار بازی، به شکل رسمی استودیو CD Projekt RED اعلام کرد که پروسه‌ی تولید قسمت جدید سری بازی The Witcher شروع شده است. تیم سازنده می‌گوید که ویچر جدید، حماسه‌ای تازه در این مجموعه را آغاز می‌کند و با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود. برخلاف بازی‌های قبلی شرکت سی‌دی پراجکت دیگر در ساخت این ویچر شاهد استفاده از REDengine نخواهیم بود.

در متن خبر گفته شد که تیم سازنده‌ی بسته الحاقی سایبرپانک 2077 طبیعتا همچنان از REDengine استفاده می‌کند. آیا بعد از پایان کار شرکت با بازی Cyberpunk 2077 شاهد پایان دائمی استفاده از REDengine خواهیم بود؟ نمی‌دانیم. ولی در هر حالت واضح است که بازی The Witcher جدید با Unreal Engine 5 شرکت اپیک گیمز تولید می‌شود. سی‌دی پراجکت گفت که اکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با بازه‌ی زمانی انتشار بازی یا مدت‌زمان ساخت آن را اعلام نمی‌کند.

سی‌دی پراجکت می‌گوید که رفتن به سراغ آنریل انجین 5 به‌جای REDengine برای ساخت این بازی ویچر هیجان‌انگیز است. شرکت لهستانی انجام این کار را «شروع‌کننده‌ی یک همکاری استراتژیک چند ساله با اپیک گیمز» دانست. سازندگان نه‌تنها در قالب همکاری مورد بحث طبیعتا لایسنس استفاده از آنریل انجین 5 را دارند، بلکه در جریان توسعه فنی این موتور بازی‌سازی و نسخه‌های بعدی آن قرار می‌گیرند.

براساس توضیحات رسمی گویا همکاری نزدیک سی‌دی پراجکت با شرکت Epic Games سبب می‌شود که این موتور بازی‌سازی به آمادگی کامل برای ارائه‌ی تجربه‌های جهان-باز برسد. در واکنش به کاربرهایی که نگران عرضه‌ی انحصاری نسخه PC بازی ویچر در اپیک گیمز استور بودند، اکانت The Witcher در توییتر نوشت: «ما برنامه‌ای برای انتشار انحصاری بازی در یک فروشگاه دیجیتالی را نداریم».


منبع The Witcher
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده