نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۴

پشتیبانی از گیم پس و Xbox Cloud Gaming در استیم دک با مرورگر Edge

دارندگان استیم دک اکنون می‌توانند ازطریق مرورگر Microsoft Edge به سرویس‌های Game Pass و Xbox Cloud Gaming دسترسی داشته باشند.

نزدیک به یک ماه از عرضه‌ی استیم دک می‌گذرد و همان‌طور که از یک پی‌سی قابل حمل خوش‌ساخت انتظار می‌رفت، تاکنون با تحسین بسیاری از خریدارها مواجه شده است. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت‌های ولو و مایکروسافت با یکدیگر دست همکاری دادند تا گزینه‌های بیشتری را در این دستگاه ارائه دهند. کاترین گلوکشتاین، رئیس بخش محصولات و برنامه‌های سرویس Xbox Cloud Gaming اخیرا با انتشار یک توئیت تأیید کرد که امکان استفاده از گیم پس و ایکس باکس کلود گیمینگ ازطریق مرورگر Edge برای کاربران استیم دک فراهم شده است.

همان‌طور که کاترین گلوکشتاین اشاره می‌کند، شرکت‌های Valve و Microsoft برای تحقق این مورد همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند. البته بسیاری امیدوار هستند که سرویس گیم پس بدون نیاز به ابزار واسطه نیز در Steam Deck در دسترس کاربران قرار بگیرد. مدتی قبل گیب نیوئل، مدیرعامل ولو گفت که هیچ برنامه‌ای برای توسعه‌ی سرویس مشابه گیم پس برای استیم دک وجود ندارد، اما آن‌ها از ادغام ایکس باکس گیم پس با استیم استقبال می‌کنند.

نیوئل در این‌باره اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم که سرویس مشابه گیم پس موردی باشد که بخواهیم نظیر آن را برای خودمان داشته باشیم، اما بسیار خوشحال خواهیم شد تا با مایکروسافت در زمینه‌ی استفاده از آن در استیم همکاری کنیم». باتوجه‌به مشکلات متعددی که معمولا در نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌های گیم پس وجود دارد، افزودن امکان دسترسی به آثار ازطریق استیم باید کمک زیادی به کاربران این سرویس بکند که به‌لطف زیرساخت قوی‌تر ولو میسر می‌شود.

استیم دک از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که برپایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است و امکان دسترسی به آرشیو بازی‌های استیم و تمام قابلیت‌های این پلتفرم را برای کاربرها فراهم می‌کند. این دستگاه قابل حمل دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است: مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC با قیمت ۳۹۹ دلار، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۲۹ دلار و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۶۴۹ دلار. ظاهرا شرکت ولو به‌جای توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای این پلتفرم، تمرکز خود را روی تولید آثار سازگار با آن معطوف کرده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده