// یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹

شایعه: خروج افراد از پروژه Perfect Dark به‌دلیل اختلاف در مورد ساختار استودیو بوده است

در مصاحبه با منابع مورد اعتماد، جز کوردن از ویندوز سنترال جزئیات بیشتری در مورد نحوه راه اندازی The Initiative و اختلافاتی که درنهایت به وجود آمد بیان کرد.

بازی Perfect Dark از استودیو The Initiative در دسامبر ۲۰۲۰ معرفی شد، اما از آن پس شرایط این استودیو بسیار پیچیده بوده است. این اتفاق با خروج درو موری، مدیر طراحی، در فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد. دن نوبرگر، کارگردان بازی، ماه گذشته طبق صفحه لینکدین خود این استودیو را نیز ترک کرد. سپس گزارشی از VideoGamesChronicle در مورد اینکه چگونه توسعه‌ی بازی به‌دلیل خروج افراد از تیم توسعه به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته، منتشر شد.

طبق گزارش‌ها، حدود نیمی از تیم توسعه اصلی در استودیو The Initiative در سال گذشته استودیو را ترک کردند. در پادکست Windows Central's Checkpoint با مایلز دامپیر و جز کوردن، اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت فعلی در استودیو ارائه شد.

کوردن در رابطه با تصمیم برای وارد کردن استودیو کریستال داینامیکس به این پروژه می‌گوید که اگر خود آن‌ها این کار را نمی‌کردند، او نگران می‌شد. به‌نظر می‌رسد آنچه درنهایت در استودیو The Initiative اتفاق افتاد، یک اختلاف نظر بزرگ در مورد نحوه ادامه کار و کارکنان و ساختار Perfect Dark بوده است.

نمایی از تریلر رونمایی از بازی Perfect Dark

او در صحبت با منابع قابل اعتمادی که نامشان فاش نشد، در ادامه گفت: «روش راه اندازی The Initiative تقریباً یک نوع فرمت استودیویی منحصر‌به‌فرد بود. نمی‌خواهم بگویم «ساختار مسطح» اما آن‌ها آن را برای کاوش روشی متفاوت برای ساخت استودیو بازی ساختند. این استودیو شامل قوانین ضد کرانچ بود که عالی بود و همچنین نوعی ساختار فرایند توسعه دموکراتیک داشت. مشکل این است که آن‌ها دو مکتب فکری در مورد چگونگی توسعه Perfect Dark پدید آوردند.

یکی از این مکتب‌های فکری این بود که ما افراد بیشتری را استخدام می‌کنیم. مکتب فکری دیگر این بود که ما کوچک می‌مانیم و بازی‌های مستقل با سطح کیفیت بالا می‌سازیم. اما به‌دلیل هیاهویی که پیرامون این استودیو وجود داشت، فکر نمی‌‌کنم مایکروسافت می‌خواست اجازه بدهد که استودیو The Initiative یک استودیو کوچک باقی بماند. فکر می‌کنم انتظارات به جایی رسیده بود که افراد می‌خواستند بازی‌های بزرگ‌تری بسازند. صحبت در مورد ساخت عناوین "چهارگانه A" که متعاقباً حذف شد و اضافه شدن چنین پسوندهایی به IP معروف مانند Perfect Dark نیز انتظارات زیادی را ایجاد کرده بود.

کوردن در ادامه گفت: «بنابراین از آنچه من متوجه شدم، این دو مکتب فکری از مکتب فکری ما افراد را استخدام می‌کنیم، برآورده شد. این کار احتمالا دو تا سه سال طول کشید. یا مکتب فکری دیگر این بود که به سراغ ساختار سنتی‌تری بروید و کریستال داینامیکس را اضافه کنید و درنهایت اساساً دارل گالاگر کل پروژه را رهبری کند؛ همان‌طور که او بازی Tomb Raider را پیش از این رهبری کرده بود.»

همکاری کریستال داینامیکس با اینیشتیو در ساخت Perfect Dark

«به‌نظر می‌رسد این نوع تضاد بین دو مکتب فکری منجر به بسیاری از مشکلاتی شد که اکنون به‌عنوان دلیل خروج افراد از این پروژه می‌بینیم. به‌نظر می‌رسد که The Initiative در ابتدا به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که بیشتر یک ساختار سازمانی مسطح داشته باشد که در آن تیم اصلی هم تقریباً ساختاری سازمانی مسطح مانند Valve داشتند. ما می‌بینیم که Valve چه تعداد بازی‌ منتشر می‌کند و همان‌طور که می‌دانیم این تعداد زیاد نیست.»

«کار به جایی رسیده بود که به‌طور کلی این پروژه برای تیم یا شاید خود مایکروسافت جواب نمی‌داد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ما باید یک برنامه تنظیم کنیم. باتوجه‌به آنچه من می‌دانم، افرادی که هنوز با The Initiative و خود مایکروسافت هستند این طرح را ترجیح می‌دهند و از این طرح راضی هستند. چیزی که آن‌ها اکنون دارند این است که برای اولین‌بار به سمت یک هدف مشترک کار می‌کنند و توسعه‌ی بازی درواقع رو به جلو می‌رود.»

«شما می‌توانید بگویید که اشتباهاتی به وضوح رخ داده شد و این به‌نوعی برای افرادی که روی "ابتکار" اصلی استودیو The Initiative سرمایه‌گذاری کرده بودند، بد تمام شد. منظورم این است که نام استودیو The Initiative اشاره به چیزی است که آن‌ها به‌نوعی دنبال آن بودند. آن‌ها ابتکار عمل برای ایجاد یک ساختار جدید به خرج دادند. باتوجه‌به صحبت‌های افرادی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام، احساس مکردم که سرمایه‌گذاری زیادی روی ساختار استودیو و روی هویت استودیو انجام شده بود. وقتی آن‌ها کریستال داینامیکس را وارد تیم توسعه کردند، این نوع هویت بر آن نوع هویت تأثیر گذاشت و بسیاری از افراد آن را دوست نداشتند و متعاقباً آن‌جا را ترک کردند.»

یک کانسپت آرت از بازی Perfect Dark

کوردن در مورد وضعیت فعلی بازی گفت: «چیزی که ما به‌عنوان طرفداران و گیمرهای ایکس باکس درنهایت به آن علاقه‌مندیم این است که آیا می‌توانیم یک بازی با کیفیت بالا را به موقع دریافت کنیم؟ این بخشی است که من نگران آن نیستم. بسیار ناراحت کننده است که وضعیت به اینجا رسیده و بسیاری از افراد از استودیو رفته‌اند. خیلی بد است که برخی از افراد احساس می‌کنند شاید با آن‌ها بدرفتاری شده است یا احساس می‌کنند که وقت خود را تلف کرده‌اند و آنچه را که به‌عنوان چشم‌اندازشان برای The Initiative می‌دانستند محقق نشده است. این اتفاق بسیار ناراحت کننده است. برای مشتریان و طرفداران ایکس باکس، من شخصاً در حال حاضر نگران Perfect Dark نیستم.»

«به‌نظر می‌رسد آن‌ها یک چشم‌انداز دارند و همه آن‌ها به‌نوعی به سمت هدف مشترک در حال حرکت هستند. شاید رسیدن به این نقطه برای تیم توسعه بسیار آشفته کننده بود اما به نظر می‌رسد که آن‌ها اکنون در جایگاه خوبی هستند و با حرکت رو به جلو، درنهایت، امیدواریم که یک بازی با سطح کیفی مناسب و به موقع ارائه کنند. من فکر نمی‌کنم از راه دیگری ممکن بود به نتیجه برسیم.»

بازی Perfect Dark برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی در حال توسعه است. اطلاعات زیادی در مورد این پروژه در دسترس نیست و تنها شایعه احتمال لایو سرویس بودن آن مدتی پیش منتشر شد. بنابراین منتظر جزئیات بیشتری در ماه‌های آینده باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده