// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹

استفاده کوجیما از تکنولوژی روز سونی برای ارتباط با استودیو موشن کپچر

فناوری کنفرانس از راه دور ساخته‌شده توسط سونی با نام MADO که هنوز به عرضه‌ی عمومی نرسیده است، در استودیو کوجیما پروداکشنز به شکل مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیدئو کوجیما در توییتر اعلام کرد که با استفاده از MADO شرکت Sony مدام در حال کارگردانی جلسات موشن کپچرینگ از راه دور است. در حقیقت او در روزهای مختلف از استودیو ژاپنی کوجیما پروداکشنز روی فعالیت یکی از تیم‌های خود در یک استودیو آمریکایی نظارت دارد. موضوع مورد بحث وقتی توجه مخاطب‌ها را جلب کرد که آن‌ها فهمیدند این فناوری متمرکز روی کنفرانس از راه دور هنوز عرضه نشده است.

پس استودیو Kojima Productions با مجوز ویژه‌ی سونی به آن دسترسی دارد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم ظاهرا استودیو موشن کپچرینگ آمریکایی در حقیقت همان استودیو سانتا مونیکا سونی است که با سری بازی God of War شناخته می‌شود. البته همکاری با سانتا مونیکا برای موشن کپچر بازیگرها اتفاقی نیست که فقط برای کوجیما رخ داده باشد. زیرا کپکام هم برای ساخت بازی Resident Evil Village با استودیو SIE Santa Monica در زمینه‌ی موشن کپچر همکاری کرد.

استفاده هیدئو کوجیما از MADO شرکت سونی

در یک توییت هیدئو کوجیما می‌خوانیم: «ما با استفاده از MADO سونی مدام متصل به ساحل غربی ایالات متحده آمریکا برای ارتباط با محل کار هستیم. عالی است! انگار ازطریق سیستم ارتباطی کایرال به هم وصل شده‌ایم. سیستم صوتی دوطرفه به شکلی خاص، معرکه است! احساس می‌کنید که واقعا در آن‌جا حضور دارید». او در دو توییت دیگر می‌نویسد:

«ما با MADO سونی دائم در حال رفت‌وآمد بین محل قرارگیری استودیو کوجیما پروداکشنز و ساحل غربی ایالات متحده آمریکا هستیم. MADO بسیار مفید بوده است».

در آن سو یک توییت دیگر از خالق سری بازی متال گیر، .P.T و بازی Death Stranding هم توجه بسیاری از بازیکن‌ها را جلب کرد و این‌گونه وارد اخبار بازی شد؛ توییتی که یکی از تصاویر آن، دو دسته گل فرستاده‌شده برای هیدئو کوجیما را نشان می‌دهد. نام فرستنده‌ی یکی از آن‌ها سبب شد که طرفدارها توجه خاصی به این توییت نشان بدهند.

MADO سونی و گل ارسال شده برای هیدئو کوجیما از طرف جیم رایان در استودیو بازی‌سازی Kojima Productions

چند روز قبل خبر اهدا جایزه ویژه هنرهای زیبا توسط کشور ژاپن به هیدئو کوجیما را در زومجی مطالعه کردید. او تبدیل به دومین بازی‌ساز در تاریخ کشور ژاپن شد که این جایزه‌ی رسمی را دریافت می‌کند. دو دسته گل مورد بحث هم برای تبریک به کوجیما بابت همین موفقیت، تقدیم او شده‌اند. کیئیچیرو اوراتا، رئیس تیم ارتباط سونی با استودیوهای ژاپنی و جیم رایان، رئیس و مدیرعامل Sony Interactive Entertainment اشخاصی هستند که گل‌ها را برای کوجیما ارسال کردند.

درنهایت باید به یاد داشت که ما در اخبار بازی رسمی هنوز اطلاعات مفصل و دقیقی درباره‌ی آثار در حال ساخت هیدئو کوجیما دریافت نکرده‌ایم. شایعات و گزارش‌های مختلف بعضا به شکل متضاد با یکدیگر، به گمانه‌زنی راجع به برنامه‌های فعلی او می‌پردازند. پس باید صبر کرد و دید که چه زمانی کوجیما سراغ رونمایی از بازی یا بازی‌های جدید خود می‌رود تا مثلا ناشر ویدیوگیم تازه‌ی او به شکل رسمی مشخص شود. ما فقط می‌دانیم که کوجیما پروداکشنز بزرگ‌تر از قبل شده است و روی چند پروژه کار می‌کند.


منبع PSU Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده