نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸

استودیو کریستال داینامیکس احتمالا سازنده اصلی بازی Perfect Dark شده است

اندی رابینسون از رسانه VGC می‌گوید با جدایی توسعه‌دهندگان از The Initiative مایکروسافت و قطع همکاری با Certain Affinity، پرفکت دارک جدید ایکس باکس اساسا بازی استودیو کریستال داینامیکس است.

براساس گزارش جدید اندی رابینسون از رسانه VGC که منبع اصلی اطلاعات تازه درباره‌ی بازی پرفکت دارک جدید محسوب می‌شود، کریستال داینامیکس یک استودیو پشتیبان برای تولید این بازی نیست. بلکه ظاهرا باید کریستال داینامیکس، خالق بازی Marvel's Avengers و چند بازی Tomb Raider را سازنده‌ی اصلی بازی Perfect Dark جدید ایکس باکس بدانیم.

اخبار رسمی بازی Perfect Dark از استودیو The Initiative تاکنون بسیار محدود بوده است و عملا تنها شامل معرفی این بازی در دسامبر سال ۲۰۲۰ می‌شود. بااین‌حال گزارش‌ها و شایعات متعددی درباره‌ی جدایی‌ها و عدم موافقت اعضای تیم با ساختار کاری این استودیو منتشر شده است. رسانه VGC چند روز قبل گزارش داد که نیمی از افراد اصلی تیم توسعه‌دهندگان این بازی تاکنون از آن جدا شدند. از سوی دیگر، جز کوردون از Windows Central مدعی شد که انتظارات از این بازی درکنار چند عامل دیگر باعث شد تا ثبات ساختاری The Initiative به هم بریزد و تغییرات زیادی در آن ایجاد شود.

حالا به نظر می‌رسد که نقش استودیو Crystal Dynamics در توسعه این بازی بزرگ‌تر از تصورات اولیه خواهد بود. درل گلگر، مدیر استودیو اینیشیتیو شرکت مایکروسافت سال‌ها تجربه‌ی کار در کریستال داینامیکس را دارد. پس شاید عجیب نیست که اندی رابینسون از رسانه VGC، خروج دو بازی‌ساز دیگر از استودیو The Initiative را هم تایید کرد و نوشت: «اگر تا همین حالا واضح و مشخص نبود، منابع مختلفی به من اعلام کردند که اساسا Crystal Dynamics هدایت پروژه را برعهده دارد».

یک کانسپت آرت از بازی Perfect Dark

رابینسون در توییت خود ادامه می‌دهد: «تا جایی که من متوجه شدم، برنامه از ابتدا به این ترتیب بود که توسعه‌ی بازی با همکاری یک تیم دیگر دنبال شود و اعضای استودیو Certain Affinity تا سال گذشته با تیم اینیشیتیو همکاری داشتند». او می‌گوید که استودیو Certain Affinity هم از پروژه جدا شده است.

این منابع ادعا کردند که ارتباط Crystal Dynamics با بازی Perfect Dark جدید کاملا متفاوت با برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام‌شده برای استفاده از کمک استودیو پشتیبان مانند Certain Affinity است. پس ظاهرا در گذشته قرار بود که استودیو The Initiative سازنده‌ی اصلی بازی پرفکت دارک باشد و فقط از یک یا چند استودیو دیگر در این مسیر کمک بگیرد. اما اکنون کریستال داینامیکس تبدیل به سازنده‌ی اصلی شده است.

تعداد زیادی از اعضای سابق اینیشیتیو از «عدم استقلال خلاقانه» و روند بسیار کند تولید پروژه‌ی پرفکت دارک به‌عنوان دلایل اصلی خروج از این تیم صحبت کرده‌اند. روند خروج افراد کلیدی از این تیم با عنوان «سریع و خشن» توصیف شده است؛ روالی که طبق گزارش رسانه VGC، تولید بازی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد. کوردون اخیرا مدعی شده بود که روند توسعه بازی، مناسب به نظر می‌رسد و ظاهرا سازندگان فعلی به سمت هدف مشترکی حرکت می‌کنند. با گذر زمان مشخص خواهد شد که آیا نتیجه‌ی بازی مطلوب خواهد بود یا خیر. اما درهرصورت ممکن است زمان زیادی تا انتشار پرفکت باقی مانده باشد.

بازی Perfect Dark در حال حاضر برای پلتفرم PC و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس توسعه داده می‌شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده