نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶

وارن اسپکتور: استودیو آدرساید اینترتینمنت روی System Shock 3 کار نمی‌کند

بنابر اظهارات وارن اسپکتور، استودیو آدرساید اینترتینمنت از سال ۲۰۱۹ روی بازی System Shock 3 کار نکرده است و ظاهرا شرکت تنسنت کنترل کامل محصول را در دست دارد.

استودیو OtherSide Entertainment به سرپرستی وارن اسپکتور، طراح تحسین‌شده‌ی بازی‌ها در اوایل ماه جاری توسعه‌ی یک بازی تازه در سبک Immersive Sim را آغاز کرد. دور از انتظار نبود که بسیاری به‌سرعت این سؤال را مطرح کردند که بازی System Shock 3 در چه وضعیتی قرار دارد. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا مانع دیگری بر سر راه تولید این بازی قرار گرفته است که در گذشته نیز با مشکلاتی در توسعه مواجه شده بود.

وارن اسپکتور در گفت‌وگو با رسانه‌ی گیمزبیت با اشاره به اطلاعیه‌ی چند سال پیش مبنی‌بر در دست گرفتن کنترل System Shock 3 توسط شرکت تنسنت گفت که مورد بیشتری برای اعلام در مورد پروژه وجود ندارد. او در این‌باره گفت: «ما سال گذشته بیانیه‌ای منتشر کردیم. درحال‌حاضر چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد. شرکت تنسنت مسئولیت این مجموعه را در دست گرفته است. آن‌ها درخصوص اظهار نظر درباره‌ی این مجموعه تصمیم می‌گیرند. توضیح بیشتری نمی‌توانم در این زمینه بدهم».

در این گفت‌وگو از وارن اسپکتور سؤال شد که استودیو آدرساید اینترتینمنت دقیقا برای چه مدتی روی بازی System Shock 3 کار کرده است و این بازی‌ساز در پاسخ گفت: «ما در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ روی آن کار کردیم. همین».

البته زمانی‌که توسعه‌ی بازی System Shock 3 متوقف شد، استودیو آدرساید اینترتینمنت مجبور به تعدیل نیروی کار شد. وارن اسپکتور می‌گوید که این استودیو پس از آن تمام تلاش خود را به کار بست تا به حالت عادی بازگردد: «مطمئنا هر یک از ما یک دوره‌ی بازگشت به شرایط عادی را سپری کردیم. نمی‌دانم چطور بگویم. راستش من از این بابت ناراحت شدم. من به توسعه‌ی بازی‌ها تنها به‌عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنم. مدتی طول کشید تا دوباره چشمه‌ی خلاقیت من شروع به جوشیدن کرد. سپس ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد و دنیا رو به افسردگی رفت».

جالب اینکه این اولین مانعی نیست که بازی System Shock 3 در مسیر توسعه با آن مواجه می‌شود. در سال ۲۰۱۹ امتیاز انتشار مجموعه از استودیو Starbreeze به استودیو OtherSide Entertainment بازگردانده شد. در آن زمان استودیو استاربریز با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کرد. درحال‌حاضر معلوم نیست که شرکت تنسنت چه برنامه‌هایی برای بازی سیستم شاک ۳ دارد و باید زمان بیشتری را برای اطلاع از آن‌ها منتظر بمانیم.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده