// شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰

تعداد آثار ساخته‌ شده با Dreams پلی استیشن به بیشتر از ۱۵۰۰۰۰ رسید

کاربرهای Dreams استودیو مدیا مولکول تا امروز بیشتر از صد و پنجاه هزار اثر را با کمک ابزارهای آن خلق کرده‌اند.

از زمان عرضه‌ی Dreams برای کنسول PS4 تا امروز کاربرها بیشتر از ۴۰۰ هزار صحنه و بیشتر از ۴۰۰ هزار اِلِمان را با ابزارهای آن طراحی کرده‌اند. در مجموع تعداد آثار قابل تجربه‌ی ساخته‌شده توسط کاربرها در Dreams به بیشتر از ۱۵۰ هزار محصول رسیده است؛ از بازی‌های مختلف تا آثار دیدنی و شنیدنی دیگر. جالب این‌جا است که اکنون هر هفته حدود پنج هزار مورد جدید توسط کاربرها در Dreams استودیو مدیا مولکول شرکت سونی خلق می‌شود.

مواردی همچون مناظر، شخصیت‌ها و اِلِمان‌های گوناگون ساخته‌شده توسط کاربرها می‌توانند به کاربرهای دیگر برای ساخت آثار تازه کمک کنند. ۲۵ درصد از افرادی که سراغ دریمز پلی استیشن رفته‌اند، وقت خود را صرف ساخت موارد مختلف کردند و عملا ابزارهای Dreams را گسترش دادند. به همین خاطر Dreams اکنون حتی به مراتب بیشتر از زمان عرضه، یک پلتفرم مثال‌زدنی برای آفرینش تجربه‌های مختلف و صدالبته تجربه‌ی آثار متفاوت است. Dreams براساس جدیدترین اخبار بازی، ۱/۸۷ میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده دارد.

افراد گوناگون در جامعه‌ی فعال مخاطب‌های دریمز با یادگیری بازی‌سازی در این محصول استودیو Media Molecule موفق به استخدام در استودیوهای بازی‌سازی شده‌اند. مثلا یک نفر که بازی‌سازی را در دریمز آغاز کرد، به اینسامنیاک گیمز پیوست و یک مدیر برنامه در بلیزارد اینترتینمنت با حرکت در این مسیر توانست تبدیل به طراح بازی شود. راستی مدتی قبل با مطالعه‌ی اخبار سینما و تلویزیون فهمیدیم که فیلم سینمایی بلند A Winter’s Journey با نقش‌آفرینی جان مالکوویچ و جیسون آیزکس به کمک دریمز ساخته می‌شود.

بازی Ancient Dangers: A Bat's Tale استودیو مدیا مولکول سونی برای بازی Dreams/دریمز پلی استیشن

جدا از فعالیت‌های ارزشمند کاربرهای Dreams می‌بینیم که خود استودیو بریتانیایی مدیا مولکول به‌عنوان یکی از تیم‌های فرست-پارتی PS Studios نیز هرچند وقت یک‌بار با بازی‌های جدید ساخته‌شده در دریمز، به استقبال مخاطب‌ها می‌آید. بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت Sony در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که دریمز برای ۱۰ سال مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد تا قدم به قدم تبدیل به پلتفرمی بزرگ‌تر شود و به بازی‌سازهای آینده کمک کند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده