// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴

توقف فروش تمامی محصولات سونی و نینتندو در روسیه

هم‌اکنون نینتندو و سونی فروش بازی‌ها و سخت افزارهای خود را در روسیه متوقف کرده‌ و همچنین از فروش دیجیتال بازی‌‌ها نیز جلوگیری کرده‌‌اند.

مانند باقی شرکت‌های بزرگ دیگر از مک دونالد گرفته تا نتفلیکس، اکثر شرکت‌های بازی‌های ویدیویی در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین، تجارت با روسیه را متوقف کرده‌اند. اکثر آن‌ها توقف فعالیت‌های خود در روسیه را از هفته گذشته شروع کرده‌اند. حتی اگر در آن زمان هیچ اعلامیه رسمی منتشر نکرده باشند، مایکروسافت، EA، اکتیویژن بلیزارد، یوبیسافت، Take-Two و CD Projekt همگی فروش و ارسال سخت‌افزار به این کشور را متوقف کردند.

سونی همچنین تأیید کرده است که عرضه‌ی بازی Gran Turismo 7 در هفته گذشته در روسیه را به‌طور عمدی لغو کرده است و فروشگاه پلی استیشن را به‌طور کامل در این کشور از دسترس خارج خواهد کرد. آن‌ها در عین حال واردات نرم‌افزار و سخت‌افزار فیزیکی را نیز به این کشور متوقف خواهند کرد. سونی در اعلامیه‌ای رسمی بیان کرده است که:

«بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در جهت فراخوان صلح در اوکراین به جامعه جهانی می‌پیوندد. ما تمامی محموله‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار، عرضه‌ی Gran Turismo 7 و فعالیت‌های فروشگاه پلی استیشن در روسیه را به حالت تعلیق درآورده‌ایم.»

سونی همچنین ۲ میلیون دلار (۱.۵۲ میلیون پوند) به United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) و Save the Children اهدا خواهد کرد. نینتندو که همیشه تمام تلاش خود را کرده است تا در سیاست دخالت نکند، پیش از این به‌طور قابل پیش‌بینی در مورد برنامه‌های خود محتاط بود. کار نکردن بخش روسی فروشگاه eShop نینتندو سوییچ در هفته گذشته مربوط‌به ارائه‌دهنده پرداخت محلی بود و این مشکل ارتباطی با نینتندو نداشته است.

آن‌ها اکنون رسماً همه محموله‌ها‌ی خود را به روسیه را به حالت تعلیق درآورده‌اند، اما بیانیه کوتاه آن‌ها متاسفانه هیچ اشاره‌ای به جنگ نمی‌کند و این تصور تأسف‌بار را ایجاد می‌کند که اگر فقط از نظر فیزیکی ممکن بود، باز هم در این کشور تجارت می‌کردند.


منبع metro.co.uk
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده