نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴

پشتیبانی Xbox Cloud Gaming از ماوس و کیبیورد در آینده نزدیک

یورگ نیومن تأیید کرد که پشتیبانی از ماوس و کیبورد در آینده‌ی نه‌چندان دور به Xbox Cloud Gaming شرکت مایکروسافت اضافه خواهد شد.

سرویس Xbox Cloud Gaming یکی از پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت به‌حساب می‌آید که به مشترک‌های ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در کشورهای مختلف اجازه می‌دهد که بازی‌های کنسولی را با کیفیت بالا به‌شکل استریم‌محور با اینترنت پرسرعت تجربه کنند. در شرایط فعلی کاربران این سرویس باید از دسته‌ها یا کنترل‌های لمسی موبایل برای تجربه‌ی بازی‌ها استفاده کنند. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که احتمالا این وضع در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد.

یورگ نیومن، سرپرست تیم توسعه‌ی Microsoft Flight Simulator در قسمت اخیر جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ توسعه‌دهندگان در توییچ تأیید کرد که افزودن پشتیبانی از ماوس و کیبورد به سرویس ایکس باکس کلاود گیمینگ موردی است که با جدیت روی آن کار می‌شود. او توضیح داد که در توسعه‌ی این قابلیت هیچ نقشی ندارد و وظیفه‌ی انجام این کار برعهده‌ی تیم پلتفرم است. نیومن می‌گوید باتوجه‌به اینکه بازی Microsoft Flight Simulator از ماوس و کیبورد در کنسول پشتیبانی می‌کند، قابلیت استفاده از کنترل‌های لمسی نیز باید به‌همراه این ویژگی در دسترس بازیکن‌ها قرار گیرد.

یورگ نیومن در این‌باره اظهار داشت: «گام بعدی ما افزودن پیشیبانی از ماوس و کیبورد است. نظر به اینکه این یک پشتیبانی در سطح پلتفرم است، به ما ارتباط ندارد. بدیهی است که بازی شبیه‌ساز ما با ماوس و کیبورد سازگار است. پس تیم پلتفرم روی این قابلیت کار می‌کند. می‌دانم که قادر به تعیین تاریخ راه‌یابی این قابلیت به Xbox Cloud Gaming نیستم. نمی‌دانم که آن‌ها چه زمانی را برای تحقق این امر در نظر دارند، اما این قابلیت در راه است و ما نیز در مورد کار کردن [کنترل‌های] لمسی صحبت می‌کنیم».

مدتی قبل شرکت مایکروسافت ویژگی Clarity Boost را برای سرویس ایکس باکس کلاود گیمینگ معرفی کرد که باعث بهبود کیفیت بصری هنگام تجربه‌ی بازی‌های ایکس باکس گیم پس به‌شکل استریم در مرورگر Edge می‌شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده