نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۶

متوقف شدن فروش بازی‌ های EA در روسیه و بلاروس

در پی تحریم همه جانبه‌ی روسیه و بلاروس توسط شرکت‌های مختلف بازی و فناوری، الکترونیک آرتز نیز از توقف ارائه خدمات به کاربران این دو کشور خبر داد.

الکترونیک آرتز اخیراً اعلام کرده بود که به‌دلیل تحریم‌های ناشی از حمله نظامی روسیه به اکراین، تیم ملی این کشور و کلیه باشگاه‌های روسی را از بازی‌های پرطرفدار FIFA و NHL حذف می‌کند. حالا این ناشر بزرگ یک قدم فراتر گذاشته تا فروش کلیه‌ی محصولات خود شامل بازی‌ها، سرویس‌های آنلاین و دارایی‌های مجازی بازیکنان را در روسیه و بلاروس ممنوع کند. این تصمیم توسط بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده بازی و سرگرمی و غول‌های تکنولوژی جهان اتخاذ شده است.

EA در وبسایت وسمی خود بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده و از این طریق تأیید کرده که تمامی بازی‌ها و سرویس‌های آنلاین آن از این پس در دو کشور روسیه و بلاروس از دسترس خارج می‌شوند. EA خاطر نشان کرده که این تصمیم برای محکومیت حمله نظامی این دو کشور به اکراین و در پی تصویب تحریم‌های دولتی علیه این دو کشور گرفته شده است. در متن این بیانیه می‌خوانیم:

«ما تصمیم گرفتین تا از ارائه بازی‌ها و محتوای خود، شامل باندل‌های دارایی مجازی در روسیه و بلاروس جلوگیری کنیم و این شرایط تا ادامه‌ی درگیری‌ها ادامه خواهد داشت. در نتیجه کاربران فروشگاه Origin و اپلیکیشن EA در منطقه روسیه قادر به خرید بازی نخواهند بود. همچنین فروشگاه‌های خرید محتوای درون بازی‌ها نیز برای این مناطق غیرفعال می‌شوند. ما در حال مذاکره با شرکای تجاری خود در دیگر پلتفرم‌های عرضه کننده بازی‌ هستیم تا بازی‌های EA از این منابع نیز حذف شوند.»

بازی های فیفا

مایکروسافت نیز اخیراً از توقف عرضه محصولات خود در روسیه خبر داد. علاوه‌براین، استودیوی GSC Game World که در حال حاضر توسعه بازی مورد انتظار S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl را برعهده دارد، روند ساخت بازی را به‌دلیل درگیری نظامی روسیه و اکراین موقتاً متوقف کرده است. GSC Game World در کشور اکراین واقع شده که این روز‌ها مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

پیش از این قرار بود که بازی Stalker 2 در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۱ منتشر شود. از دیگر شرکت‌های بزرگی که اخیراً به جمع تحریم کنندگان روسیه پیوستند، باید به اینتل و AMD، از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان تراشه‌های کامپیوتری اشاره کرد. اینتل از این طریق خواستار پایان فوری جنگ و بازگشت به صلح در کشورهای درگیر شده است.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده